خبرگزاری کار ایران

یک عضو کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با ایلنا:

شستا امکان داخلی سازی کالاهای وارداتی را دارد/جذب سرمایه؛ فاکتور مثبت سازمان تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توان مثبت سازمان تامین اجتماعی در جذب سرمایه، گفت: این سازمان می تواند در زمینه داخلی سازی کالاهای ضروری که امکان وارادات وجود ندارد، فعال باشد.

ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی بدهی 90 هزار میلیاردی تامین اجتماعی به دولت که تا پایان سال نیز به 110 میلیارد تومان می‌رسد، گفت: شرکت های سرمایه گذاری با توجه به اهدافی که در اقتصاد داشته و تامین مالی که می توانند داشته باشند، قابل اعتماد هستند.

وی ادامه داد: این سازمان در ازای بدهی که دارد به همان میزان طلبکار نیز هست بطوری که سازمان تامین اجتماعی از جمله سازمان های طلبکار است.

ندیمی تصریح کرد: بدهی های تامین اجتماعی از طریق تجمیع بدهی های قبلی تعریف می شود و قطعا برگشت این سرمایه شدنی است چون گردش سرمایه چه از طریق دولت و چه از طریق بخش عمومی صورت گیرد، ضروی است.

وی در خصوص راهکارهای خروج شستا از بنگاه داری خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در کشور فراز و نشیب زیادی دارد و متناسب با این فراز و نشیب ها می توان در کشور سرمایه گذاری کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: بخشی از این سرمایه گذاری در رابطه با آن بخش از کالاهایی است که وارد می شود و دولت می تواند تضمین خرید ایجاد کند و همچنین  این قدرت در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که در مورد کالاهای ضروری که مورد نیاز کشور است و مشکل واردات داریم با ایجاد تضمین از جانب دولت توسط این سازمان ساخته شده و جایگزین واردات شود.

وی در ادامه با اشاره به میزان ارتباطات مدیر عامل جدید تامین اجتماعی با وزرا و توان حل مشکلات این سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیر عامل جدید معاون انرژی اتمی بوده رابطه خوبی با دولت دارد، امیدواریم با توجه به حمایتی که دولت از ایشان دارد فرصت داشته باشد که در بخش جذب سرمایه موفق عمل کند و در مصاف آزمونی که قرار گرفته شایستگی خود را اثبات کند.

کد خبر : ۲۸۹۷۶۸