خبرگزاری کار ایران

مجری طرح آزادگان جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

صف طولانی شرکت‌های نفتی برای ورود به پروژه‌های ایرانی/لغو تحریم‌ها دستمان را باز می‌کند

مرعشی گفت: برای اجرا و توسعه پروژه نفتی آزادگان جنوبی مشکل چندانی نداشته ایم اما بطور قطع لغو تحریم ها شرایط کار را تسهیل و تسریع می کند.

محمود مرعشی مجری طرح آزادگان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر لغو تحریم ها بر توسعه میادین نفتی از جمله آزادگان جنوبی گفت: ما چندان منتظر لغو تحریم ها  نیستیم؛ یعنی اینکه از سال قبل که این پروژه شروع شده تحریم وجود داشته و ما مشکلی نداشتیم اما قطعا لغو تحریم ها اوضاع را بهبود می بخشد.

وی افزود: ما در حال حاضر کماکان بر اساس برنامه قبلی جلو می رویم یعنی پیشرفت کارمان را به لغو تحریم ها گره نزده ایم.

مرعشی تصریح کرد: اساس کار ما شرایط فعلی بوده اما اگر تحریم ها لغو شود دسترسی به کالاها بیشتر می شود و مضافا اینکه خیلی شرکت ها هستند که طی مدت مذاکره مراجعه کرده و اعلام آمادگی کردند که در اجرای پروژه ها همکاری کنند طبیعی است که آن زمان دستمان بازتر است و می توانیم با وضعیت بهتری کار کنیم و راحت تر می توانیم از کالاها و تجهیزات با کیفیت بهتر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت های متعدد نفتی از شرق و غرب اروپا شرکت هایی از ژاپن، لهستان رومانی و آلمان جهت ورود و همکاری در پروژه های نفتی از جمله آزادگان اعلام آمادگی کرده اند و عملیاتی شدن آن را منوط به لغو تحریم ها اعلام کرده اند.

کد خبر : ۲۸۹۹۳۵