خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیرراه برلزوم ساماندهی ارایه خدمات پشتیبانی به مسافران درپایانه های مرزی

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۰۲۰

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تسهیل تجارت باید عرضه تمام خدمات پشتیبانی مانند پارکینگ، پمپ بنزین و انبارداری در مرزها مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: شورای ساماندهی پایانه های مرزی نباید فقط امور مرزبانی را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هجدهمین جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای٬ نمایندگان وزارتخانه های اطلاعات، امور خارجه، کشور، کشاورزی، بهداشت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رؤسای سازمان های دامپزشکی، استاندارد و سازمان تحقیقات صنعتی و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و فرماندهی پلیس مرزبانی ناجا حضور داشتند.

آخوندی در این جلسه بر ساماندهی وضعیت مسافران در مرزهای زمینی کشور تاکید کرد و گفت: ساماندهی مسافرانی که با اتوبوس مسافرت می کنند نکته بسیار مهمی است که تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسافرت در مرزهای بین المللی از گذشته وجود داشته اما در زمان اربعین و سفر به عتبات عالیات این سفرها تشدید می شود، افزود: مسافران در مرزها برای جابجایی از اتوبوس پیاده می شوند که این سرگردانی مسافران را در پی دارد که باید برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این شورا نباید فقط موضوع امور مرزبانی مدنظر باشد بلکه برای تسهیل تجارت باید به خدمات پشتیانی قابل ارائه در مرزها و پایانه های مرزی مانند پارکینگ، پمپ بنزین، بازارچه های مرزی و انبارداری توجه شود، گفت: در اقدامات آتی برای پایانه های مرزی، باید محدوده ساختمان ها و خدمات را توسعه دهیم و خدمات پشتیبانی را برای این محدوده ها تعریف کنیم تا تمام خدمات مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در بنادر کشور واحدهای خدمات و پشتیبانی در یک منطقه دیده شده٬ در طراحی پایانه های مرزی کشور نیز این خدمات باید دیده شود چرا که اگر مذاکرات بین المللی ایران و 1+5 به نتیجه برسد مبادلات و تجارت بین المللی افزایش می یابد.

آخوندی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به حجم تبادلات اقتصادی و تجاری و وجود محدوده های متعدد از جمله بازارچه های مرزی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بحث کوله بری در برخی مناطق همجوار با پایانه های مرزی لازم است در طراحی های جدید، محدوده های جامع و کاملی برای این گونه خدمات دیده شود و در واقع لجستیک پارک حمل و نقل در بخش ایست اختیاری پایانه های مرزی گسترش یابد.

در این جلسه همچنین کشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که دبیر شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور است با اشاره به فاصله برگزاری این جلسه نسبت به آخرین جلسه این شورا، گفت: آخرین جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور اواخر سال 87 برگزار شد به طوری که در دولت دهم هیچیک از جلسات این شورا برگزار نشد.

** اصلاح دستور العمل ها برای جلوگیری از معطلی و توقف در مرزها

محمد جواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی نیز گزارشی در خصوص ساختار و نحوه تشکیل شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور، مصوبات هفتادمین جلسه شورای عالی اداری کشور، وظایف و سیاست های شورا و تصمیمات گرفته شده، جانمایی نحوه استقرار سازمان ها و مدیریت واحد در پایانه های مرزی براساس تبصره بند 6 مصوبات و اداراه امور در مرزها توسط سازمان راهداری ارائه داد.

وی با اشاره به وقفه ایجاد شده در تشکیل جلسات اصلی، درباره دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی زمینی کشور مصوب کارویژه مرز، گفت: پایانه مرزی محل عبور است و نه توقف و در آن کنترل نهایی اسناد و مدارک انجام می پذیرد، لازم است تا سازمان های مستقر در مرز با این هدف و الگو رویه ها و دستورالعمل های سازمانی خود را به نحوی اصلاح کنند تا معطلی و توقف وسیله نقلیه، کالا و مسافر در مرز جلوگیری شود.

در این جلسه همچنین نفیسی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده، برنامه های آتی و هزینه های انجام شده و اعتبار مورد نیاز در پایانه های مرزی فعال در کشور طی سال های اخیر، به اهمیت پایانه های مرزی مرتبط با عراق و مشروح اقدامات انجام شده در مرزهای چزابه، شلمچه، مهران، باشماق، پرویزخان، خسروی و تمرچین با کشور عراق پرداخت و نماینده دستگاه های اجرایی مطالب خود را در این حلسه ارایه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز