خبرگزاری کار ایران

ورود هیات های تجاری جهان به ایران 133 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۰۲۵

معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری حضور هیات های بازرگانی کشورهای مختلف در ایران نسبت به مدت مشابه در سال 93 افزایش 133 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری تصریح کرد: آمار یادشده برگرفته از تازه ترین گزارش ها از اعزام و پذیرش هیات های تجاری جمع آوری شد.

به گفته وی، بهار امسال علاوه بر افزایش 133درصدی تعداد هیات های تجاری، شمار کشورها نیز رشد 50 درصدی داشت و تعداد اعضای این هیات ها هم افزایش 30 درصدی را در مقایسه با فصل نخست سال 93 نشان می دهد.

وی گفت: سال گذشته در سه ماهه نخست تعداد 159 نفر بازرگان در قالب 6 هیات از هشت کشور جهان وارد ایران شدند که این ارقام در مدت مشابه امسال به 207 نفر بازرگان در قالب 14 هیات از 12 کشور افزایش یافتند.

این مقام مسئول، یکی از دلایل رشد محدود تعداد اعضای هیات ها نسبت به سایر شاخص ها را کیفی نگری در جذب اعضا بیان کرد و افزود: این موضوع تاثیر زیادی در جذابیت هیات های پذیرشی و استقبال واحدهای تولیدی- صادراتی ایرانی از اینگونه رویدادها دارد.

معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران ملیت هیات های تخصصی ورودی به ایران را از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی، چین، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، لبنان و عراق ذکر و اضافه کرد: آنها در مدت حضور خود در کشورمان از ظرفیت های تجاری ایران بازدید و در مورد گسترش همکاریها با همتایان خود رو در رو مذاکره کردند.

بدری گفت: هیات های یادشده، همزمان با رویدادهای بین المللی- تخصصی اثرگذار و مهم در سطح خاورمیانه از جمله نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی، نمایشگاه بین المللی کشاورزی و صنایع غذایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی مورد پذیرش قرار گرفتند.

به گفته وی، قرار است همزمان با برگزاری سایر نمایشگاه های بین المللی - تخصصی در تهران و شهرستانها با هماهنگی تمام مجریان نمایشگاه های تخصصی- بین المللی و رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف، نسبت به پذیرش هیات ها اقدام شود.

بدری افزود: نتایج مذاکرات، ملاقات ها و بازدیدهای اعضای هیات های اعزامی و پذیرشی با طرف های ذیربط از طریق تماس های تلفنی و مکاتبات مستمر با رایزنان بازرگانی کشور و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها، در حال پیگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز