خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد؛

صرفه‌جویی 30 درصدی مصرف آب با نصب سایبان بر روی کولر

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مردم با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی می‌توانند تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا تشیعی" با بیان این مطلب که مردم با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی می‌توانند تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اظهار داشت: با این عمل ساده علاوه بر اینکه عمر مفید کولرها و لوازم جانبی آنها افزایش می‌یابد، مشترکان می‌توانند ضمن استفاده از هوای خنک‌تر به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: به طور متوسط هر کولر آبی در شبانه‌روز 400 لیتر آب مصرف می‌کند که مردم با نصب سایبان می‌توانند تا 100 لیتر در شبانه‌روز در مصرف آب صرفه‌جویی نمایند.

تشیعی در خصوص جداسازی آب شرب از آب فضای سبز گفت: شهرداری‌ها در بیشتر مناطق برای آبیاری فضای سبز خود از چاه‌هایی که مصارف آشامیدنی ندارند، استفاده می‌کنند.

وی در خصوص تامین آب تهران نیز گفت: در حال حاضر مشغول رینگ کردن شبکه آب‌رسانی تهران بزرگ هستیم و با رینگ شدن شبکه آب تهران، آب تمام مناطق تهران از کمیت و کیفیت یکسانی برخوردار خواهند شد.

تشیعی با اشاره به قدیمی بودن و فرسودگی اغلب شبکه‌های توزیع و ضرورت بازسازی این شبکه‌ها برای مدیریت بهتر آب در شرایط کم آبی گفت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های مراکز استان و شهرهای بیش از 30 هزار نفر بیش از 2 هزار میلیارد تومان است، در حالی‌که اعتبار ملی سالانه کشور 30 میلیارد تومان بوده که این رقم نیز برای بهره‌برداری و نگهداری از شبکه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: این کمبود اعتبار یا بایستی از طریق دولت و یا از طریق فروش واقعی شدن قیمت آب تامین شود تا بتوان با تعمیرات و بازسازی به موقع علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب در مدیریت مصرف آب نیز موفق بود.

کد خبر : ۲۹۰۷۰۲