خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۰۶

در اولین روز کاری بعد از توافق هسته ای ایران بازار نفت جهان شاهد سقوط یک دلاری در بازار های بین المللی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از الجزیره در اولین روز کاری در بازار نفت آمریکا قیمت نفت خام برنت شاهد کاهش 2 درصدی بود به طوریکه اکنون در بازار آمریکا این نفت خام به قیمت 56 دلار و 66 سنت معامله می شود نفت وست تگزاس آمریکا با 1 دلار و 2 سنت کاهش 50 دلار و 99 سنت معامله شد.

ساروش زاویلا، یکی از دلالان نفتی بازار لندن در گفتگو با خبرنگار این شبکه اظهار داشت: مهمترین علتی که باعث شده بود میزان صادرات نفت ایران کاهش پیدا کند تحریم های اعمال شده و محدودیت خرید نفت از ایران بود و حالا با رفع این موانع شاهد حضور دوباره ایران در بازار خواهیم بود. هر چند من اعتقاد دارم این کشور برای بالا بردن ظرفیت خود نیاز به زمان دارد و حداقل 6 ماه زمان می برد تا این کشور بتواند تغییر محسوسی در ظرفیت خود بدهد.این در حالیست که برخی کارشناسان مدت زمان بیشتری را برای افزایش تولید ایران پیش بینی کرده اند.

از سوی دیگر روز گذشته محسن قمصری یکی از مدیران ارشد وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این وزارتخانه برنامه کاملی برای افزایش تولید خود دارد و در نظر دارد تا دوباره سهم 42 درصدی خود را از بازار نفت اروپا به دست آورد.

کارشناسان نفتی ایران بر این عقیده اند که این کشور توانایی افزایش 60 درصدی تولید خود را تا سال 2015 دارد امری که دیگر کارشناسان منطقه ای با آن موافق نیستند.

در حال حاضر مازاد نفت موجود در بازار نزدیک به 3 میلیون بشکه است و در صورت افزایش تولید ایران قیمت نفت با شتاب بیشتری سقوط خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز