خبرگزاری کار ایران

بازار خودرو یک روز پس از توافق هسته ای؛

نرخ خودرو در سرازیری

انتظار برای کاهش بهای خودروهای داخلی و وارداتی در بازار بوجود‌ آمده است!

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از لغو تحریم‌ها ضرورت دارد در صنعت خودروسازی سرمایه‌گذاری خارجی افزایش پیدا کند تا به وسیله آن کیفیت خودرو نیز افزایش یابد.

همانگونه که شاهد بودیم در زمان تحریم‌ها هزینه‌های زیادی به خودروسازان و قطعه‌سازان تحمیل شد که به واسطه خرید مواد اولیه و اقلام دیگر از کشورهای خارجی به وجود آمد اما با برداشتن تحریم ها هزینه‌های اضافی کاهش پیدا می کند یا حذف خواهد شد و این عامل روی قیمت تمام‌شده خودروهای داخلی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در شرایط تحریم، قیمت مواد اولیه ساخت قطعات خودرو و همچنین نرخ دستمزدها افزایش یافت و در شرایطی هم که تحریم‌ها رفع شود، انتظار برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی بوجود می اید، البته قیمت خودروهای وارداتی بعد از لغو تحریم‌ها متاثر از تغییر در نرخ ارز است .

در این راستا سعید مؤتمنی، عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به ایلنا گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت خودرو به دلیل کاهش تقاضا در بازار کاسته شد به نحوی که طی 4 ماه گذشته تا 10 درصد نرخ ها افت اشته است.

وی با اشاره به جو روانی بازار افزود: مسلما با برداشتن تحریم ها نرخ خودرو روندی کاهشی خواهد داشت.

مؤتمنی با اشاره به قیمت ها خاطر نشان کرد: در بخش خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای کره ای کاهش قیمت چشم گیری داشته ایم و در برخی از خودروها تا 25 میلیون تومان قیمت ها پایین امده است.

وی تصریح کرد: سانتافه از 200 میلیون تومان به 180 میلیون تومان و توسان از 160 میلیون تومان به 143 میلیون تومان و اسپورتچ نیز هم اکنون به 152 میلیون تومان رسیده است.

این عضو اتحادیه نمایشگاه داران افزود: همچنین در خودروهای داخلی نیز این اتفاق افتاده است و پژو GLX معمولی به 29 میلیون تومان، و دوگانه سوز همین خودرو به 30 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ال 90 پارس خودرو 43 میلیون و 500 هزار تومان و ال 90 ایران خودرو به 42 میلیون و 500 هزار تومان ،پژو 206 تیپ 2 به 32 میلیون و 800 تومان، 206 تیپ 5 به 36 میلیون و 500 هزار تومان، پرشیا به 36 میلیون تومان، سمند LX به 30 میلیون تومان، پراید 131 به 20 میلیون و 100 هزار تومان و پراید 111 به 21 میلیون تومان رسیده است.

وی در خاتمه افزود: در حال حاضر تفاوت قیمتی بین کارخانه و بازار وجود ندارد و اکثر خودروهای داخلی با 200 تا 300 هزار تومان زیر قیمت به فروش می روند.

کد خبر : ۲۹۰۷۴۰