خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مطرح کرد:

حضور گسترده شرکت‌های آلمانی در صنعت آب و برق ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران، در آینده نزدیک شاهد حضور گسترده شرکت‌های آلمانی در صنعت آب و برق ایران خواهیم بود.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هوشنگ فلاحتیان" با اشاره به حضور امروز (دوشنبه) معاون صدراعظم آلمان و هیئت اقتصادی این کشور در وزارت نیرو اظهار داشت: بین شرکت‌های آلمانی و ایرانی از سالیان گذشته همکاری گسترده‌ای وجود داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی رکودی در همکاری‌های فنی و اقتصادی به وجود آمده بود و در شرایط جدید به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای حرکت کند که شاهد توسعه روابط با این کشور باشیم.

وی ادامه داد: در نشست امروز وزیر نیروی ایران و "زیگمار گابریل"، معاون صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آلمان و هیئت آلمانی، مذاکره مفصلی درباره توسعه همکاری‌ها در موارد متعدد صنعت آب و برق و صرفه‌جویی در انرژی و آب صورت گرفت و مقرر شد با برگزاری نشست‌هایی زمینه‌های همکاری آینده دو کشور مشخص شود.

فلاحتیان درباره زمینه‌های همکاری دو کشور گفت: در زمینه فناوری‌های مرتبط با صرفه‌جویی آب و برق، ارتقای تکنولوژی در آب و برق همچون ارتقای راندمان نیروگاه‌ها و در ارتباط با خدمات فنی، علمی و آموزشی انجام گرفت و مقرر شد در قالب کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان این موضوعات پیگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران، در آینده شاهد حضور گسترده شرکت‌های آلمانی در صنعت آب و برق ایران و گسترش فعالیت‌های بین شرکت‌های در زمینه ارتقای تکنولوژی و بهینه‌سازی مصرف در بخش‌های مختلف آب و برق کشور خواهیم بود.

فلاحتیان با اشاره به توافق ایران و کشورهای 5+1 ادامه داد: شرایط حاضر زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم کرده و ما در طول یک سال گذشته و در حین مذاکرات نیز شاهد افزایش تقاضای شرکت‌های مختلف از شرکت‌های اروپایی بودیم که مایل هستند در صنعت آب و برق ایران سرمایه‌گذاری کنند و ما از این پیشنهادها برای توسعه پایدار کشور استقبال خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان گفت: امروز در این نشست مطرح شد که ایران در 5 سال آینده حداقل 5 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر را داشته باشد و با توجه به اینکه کشور آلمان از کشورهای پیشرو در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه در انرژی‌های باد و خورشیدی است و ما در این زمینه خواهیم توانست از تکنولوژی این کشور در زمینه تولید انرژی پاک برخوردار شویم.

کد خبر : ۲۹۱۵۶۳