خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با ایلنا :

نباید انتظار غلط برای مردم ایجاد کرد/وضعیت اقتصادی جهان بحرانی است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نباید این تصور ایجاد شود که با توافق، خودرو ارزانتر خواهد شد اما با برداشتن تحریم ها مسلما کیفیت خودرو ارتقاء خواهد یافت و بازار رقابتی‌تر می‌شود.

علی علیلو در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اینکه گفته شود توافق هسته ای برهمه صنایع تاثیر گذار خواهد بود مطلق نیست، زیرا ممکن است این توافق در بخش فولاد اثری بیشتر و در بخش پتروشیمی ، آلومینیوم و خودرو تاثیر کمتری داشته باشد.

وی افزود: اما مسئله توافق هسته ای بر کل اقتصاد کشور آثاری مثبت خواهد داشت که البته موضوع توافق بر صنایع نیز بی تاثیر نخواهد بود اما نباید این مسئله را اغراق آمیز مطرح کرد و آنگونه که برخی در مورد حل کلیه مشکلات اقتصادی ، صنعتی و تولیدی کشور تبلیغ می کنند درست نیست !

این عضو کمیسیون صنایع در مجلس با بیان اینکه نباید انتظار غلط برای مردم ایجاد کرد، گفت: این نوع اظهار نظرها در مورد مسائل اقتصادی موقتی است زیرا وضعیت اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان به هم ریخته و بحرانی است که برخی از این کشورها تابع اقتصاد ریاضتی هم شده اند و ما هر روز شاهد تظاهرات ، بیکاری و فقر در این کشورها هستیم که مهمترین آنها کشور یونان است.

علی لو ادامه داد: همچنین بحران یورو و نیز آمارها و گزارشات اقتصادی از پژوهشکده های جهانی حاکی از افزایش فقر و بیکاری در دنیا است و در صورتی که واقع بین نباشیم مسلما مردم دچار سرخوردگی خواهند شد.

علی‌لو در خصوص افزایش واردات خودرو پس از تعامل با کشورهای غربی نیز تصریح کرد: واردات خودرو همیشه وجود داشته و هیچ زمانی محدود نبوده است و با میزان تعرفه های مشخص خودرو وارد کشور می شده است .

وی افزود: البته نباید این تصور ایجاد شود که با توافق خودرو ارزانتر خواهد شد اما با برداشتن تحریم ها مسلما کیفیت خودرو ارتقاء خواهد یافت و بازار رقابتی تر می شود.

کد خبر : ۲۹۱۶۶۰