خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی سالانه شرکت نفت مرکزی اعلام شد؛

تحقق بیش از ١٠٠ درصدی تولید تکلیفی نفت مناطق مرکزی در سال ٩٣

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۳۴۳

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از تحقق ١٠٣ درصدی تولید تکلیفی گاز، ١٠١ درصدی تولید نفت و رشد ٩ درصدی بهره وری بخش حفاری نفت مناطق مرکزی در سال ٩٣ خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت نفت، کریمی در جلسه مجمع عمومی سالانه شرکت نفت مناطق مرکزی که با حضور رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شده بود، خلاصه ای از فعالیت های شرکت در محورهایی همچون HSE، تولید، حفاری، تعمیرات، برنامه ریزی، حقوقی و قراردادها و سرمایه گذاری ارائه کرد.

وی با تشریح شاخص ها و بهبود عملکرد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از تحقق ١٠٣ درصدی تولید تکلیفی گاز در سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن خبر داد و افزود: این شرکت در سال ١٣٩٣ موفق شد حدود یک میلیارد مترمکعب گاز از تولید تکلیفی خود بیشتر تولید کند ضمن اینکه در بخش تولید نفت نیز این مقدار حدود ١٠١ درصد است.

وی افزود: یکی از اولویت های اساسی مدنظر مدیریت این شرکت رعایت مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست است که کاهش ٢٠ درصدی حوادث، افزایش ٤٠درصدی برنامه های آموزشی، ١٠ برابر شدن بازرسی های مرتبط و ساخت نخستین سری از دستگاههای مهار آتش (Well Caping) از دستاوردهای آن در سال ١٣٩٣ است.

کریمی از بهره وری ٨٤ درصدی در بخش حفاری در سال ٩٣ خبر داد و مهمترین دستاوردهای بخش حفاری را کاهش ٣٠ درصدی تاخیر دکل های حفاری با اصلاح فرایندهای حفاری، افزایش ١٠ درصدی متراژ حفاری در سال ٩٣ نسبت به سال ٩٢، تهیه برنامه جامع حفاری سال های ٩٤ و ٩٥ با توجه به اولویت های تولید از میدان های گازی مشترک و استقرار نیروهای رسمی به جای نفرهای مشاور به عنوان رؤسای نواحی و نظارت عالی، بهره وری حفاری از ٧5 درصد در سال ١٣٩٢ به ٨٤ درصد در سال ١٣٩٣ بر شمرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بخش دیگری از گزارش خود در رابطه با کمیته قراردادهای سنواتی، افزود: با فعال کردن کمیته قراردادهای سنواتی و تعیین دبیر کمیته، تعداد ٧٥٦ فقره قرارداد سنواتی در دستور کار بررسی قرار گرفت و از این تعداد ٢٣٥ فقره آن باقی مانده است. رسیدگی به این قراردادها که به طور عمده مربوط به سال های گذشته است، از چالش های بزرگ شرکت به شمار می رود.

وی بازنگری و شرح کار قراردادها برای کاهش تغییرات شرح کار و جلوگیری از ادعاهای پیمانکاران را از دیگر فعالیت های انجام شده در بخش حقوقی و قراردادها برشمرد و اظهار داشت: در این بخش، مستقل کردن کمیته فنی بازرگانی و اصلاح معیارهای ارزیابی کیفی مناقصه گران در کمیته فنی بازرگانی بر اساس آیین نامه ارزیابی کیفی صورت گرفته است.

کریمی، از تدوین برنامه جامع بین فعالیت های مهندسی نفت، کالا، حفاری، سطح الارضی و بخش اجرا برای بهره وری بیشتر و چابک سازی سازمان خبر داد و گفت: در بخش مدیریت برنامه ریزی علاوه بر (Total Plan) تهیه بسته اجرای میدان های مشترک از اولویت های نخست سال گذشته بود.

براساس این گزارش، راه اندازی تعداد ١٤ حلقه چاه برای سوخت زمستانی در سال ١٣٩٣ در مقایسه با تعداد ١٠ حلقه چاه در سال ٩٢ , راه اندازی طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D، تهیه طرح های مشمول بند 'ق' و اعلام نخستین فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار و تهیه مقدمات برای طرح در سطح بین المللی، شناسایی ,ساماندهی و به روز رسانی انبارها و ایجاد سامانه تشخیص و تعیین کاربری کالاهای موجود در انبار از دیگر اقدامها انجام شده در سال 93 است.

بنابه این گزارش، انعطاف پذیری در تخصیص و جذب متناسب با شرایط اجرایی شرکتها، افزایش اعتبارات متناسب با نیازها، توسعه و تامین خوراک پالایشگاه ها، به صفر رساندن تاخیر دکل ها ناشی از حمل مواد و کالا در سه ماه پایانی سال ١٣٩٣ و ساماندهی فضای اداری و تجمیع ساختمان های ستاد در تهران از دیگر عملکردهای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سال قبل است.

مجمع عمومی سالانه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران چهارشنبه گذشته برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز