خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:

خودروسازان خارجی باید با تکنولوژی روز دنیا به ایران بیایند

در حال حاضر ایران ظرفیت تولید یک میلیون خودروی سواری را با 80 میلیون جمعیت دارد و ظرفیت خودروسازی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اطراف ایران نیز تا 300 میلیون دستگاه میرسد .

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: با توجه به اینکه راه‌ برای سرمایه‌گذاران خارجی در خصوص ساخت مشترک خودرو باز شده باید از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر ایران ظرفیت تولید یک میلیون خودروی سواری را با 80 میلیون جمعیت دارد و  ظرفیت مصرف خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس و اطراف ایران نیز بسیار بالا است.

دبیر انجمن خودروسازان خاطر نشان کرد: خودروسازان خارجی برای پر کردن  ظرفیت‌های خالی خود در تلاشند تا بازار ایران و منطقه را در دست گیرند.

وی افزود: هم‌اکنون بهترین فرصت برای کسب امتیاز است.

نعمت‌بخش در خصوص سرمایه‌گذاری تویوتا و میتسوبیشی در کشور نیز گفت: چندی پیش تعدادی از اعضای این دو شرکت به قصد سرمایه‌گذاری مشترک از منطقه آزاد چابهار  بازدید کردند و علاقه خود را برای تولید مشترک اعلام کردند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ضوابطی که برای تولیدات مشترک با شرکت‌های خارجی تعیین شده ، بهره‌گیری از تکنولوژی روز خودروسازی‌هاست و اینکه این خودروها بتوانند به لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت بوده و متناسب با سیاست‌های بازار هدف ساخته شوند.

نعمت‌بخش خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ضوابط برای همکاریهای مشترک ساخت 33 درصدی قطعات خودرو در داخل است تا قیمت‌ها ارزان‌تر و به صرفه‌تر شوند.

وی در خاتمه گفت: هرچند کالایی که در مناطق آزاد تولید می‌شود براساس قانون از تعرفه‌های گمرکی معاف هستند اما برای ورودآن کالا به سرزمین اصلی باید معادل ارزش افزوده آن تعرفه گمرکی بپردازند.

کد خبر : ۲۹۳۱۵۵