خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران تأکید کرد؛

پنجره واحد تجارت فرامرزی، اولویت اول گمرکات سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۵۰۱

رئیس کل گمرک ایران توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی را اولویت اول گمرکات سراسر کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان در نشست معاونین فنی و امور گمرکی گمرکات سراسر کشور، مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در ماده 7 قانون رفع موانع تولید پذیرفتند که گمرک پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی را برعهده بگیرد و دلیل آن هم مشخص است، چون این گمرک است کالاها را می بیند و باید بپذیریم که همه زیر یک پنجره تجمیع شوند.

وی با تأکید بر اینکه قبل از مصوبه مجلس گمرک ایران اجرای طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی را شروع کرده بود، افزود: سامانه جامع گمرکی که در پنجره واحد تجارت فرامرزی تعریف شده قبل از مصوبه مجلس در گمرکات سراسر کشور پیاده سازی شد.

کرباسیان با اشاره به چگونگی اعمال قوانین و مقررات امور گمرکی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تکلیف مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را روشن کرده و مناطق آزاد باید پایگاه های صادرات و سرمایه گذاری باشند.

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی نیز گفت: هم اکنون مجموع واردات و صادرات کشورمان از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رقم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: گمرک قوانین متعددی را در این مناطق اجرا می کند که شامل برخی معافیت ها نیز در این مناطق است.

معاون فنی و امور گمرکی تأکید کرد: گمرک در این مناطق بر حسن اجرای قوانین و مقررات نظارت می کند و می بایست این نظارت افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز