خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا:

کشور نیازمند ورود تکنولوژی های جدید و دانش بنیان است / تشکیل 2 کمیسیون جدید در اتاق بازرگانی

امروز اتاق های بازرگانی ایران و تهران برای مواجه شدن با شرایط جدید در حال برنامه ریزی هستند که در این راستا کمیسیون گردشگری نیز به تازگی پیش بینی شده و چندین جلسه نیز برای جذب سرمایه و تحلیل وضعیت موجود برگزار کرده است.

مرتضی لطفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص شرایط پس از تحریم، اظهار داشت : پس از امضای تفاهم نامه هسته ای پیش بینی می‌شد مسیرهای تجارت بین الملل تسهیل شده و شرایط برای لغو تحریم ها نیز هموارتر شود.

وی با اشاره به متن تفاهم نامه نیز گفت: به زودی این متن عملیاتی خواهد شد و امید برای سرمایه گذاری خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

لطفی با بیان اینکه دور زدن تحریم ها شرایط فعلی را به‌وجود آورده است، تصریح کرد: اکنون زمان تغییر فرا رسیده ، این در حالی است که در گذشته گفتمان طرفین در معادلات بین المللی گفتمان دیگری بود اما اکنون با تبعیت از شرایط جدید و در آستانه عملیاتی شدن تفاهم نامه تغییرات اساسی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه ایران توانسته است پیشرفت های قابل قبولی در بخش صنعت و معدن و در حوزه تولید کسب کند، افزود: این در حالی است که پیش از تحریم ها این موضوع متفاوت بود .

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیازمند آن هستیم تا با ورود تکنولوژی های جدید و دانش بنیان وضعیتمان را بهبود بخشیم.

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس خوزستان با بیان اینکه در اتاق بازرگانی تهران پیش از انعقاد تفاهم نامه نیز در انتخاب کمیسیون ها نگاه به تسهیل در تجارت بین المللی وجود داشت، گفت: بدین منظور کمیسیون تسهیل در تجارت بین الملل و صادرات به کمیسیون های سنوات گذشته اضافه شده که در تشکیل و تدوین این کمیسیون تلاش زیادی نیز شده است.

لطفی ادامه داد: امروز اتاق های بازرگانی ایران و تهران برای مواجه شدن با شرایط جدید در حال برنامه ریزی هستند که در این راستا کمیسیون گردشگری نیز به تازگی پیش بینی شده و چندین جلسه نیز برای جذب سرمایه و تحلیل وضعیت موجود برگزار کرده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: تا امروز هیات های مختلفی از کشورهای گوناگون با هدف سرمایه گذاری و بدست آوردن بازاری جدید به ایران سفر کرده اند که از آن جمله می توان به هیات های آلمانی و فرانسوی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین آئین نامه های دیگری نیز برای مشارکت با تشکل ها در حوزه های مختلف صنعت ، معدن و تجارت الکترونیک و گردشگری و بخش های دیگر کشاورزی تدوین شده  که با مد نظر قرار دادن اولویت ها از باب حضور سرمایه گذاران خارجی در زمان مناسب اقدام خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۴۰۱۱