خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی مطرح کرد:

حضور مک دونالد مغایر با استفاده بهینه از تولید داخلی

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی؛ در خصوص اعلام آمادگی مک دونالد برای حضور در ایران بیان داشت: شرایط رقابتی در بازار زمانی تاثیر گزار است که بازار داخلی با رونق مواجه باشد.

اسد اله احمدی شهریور در گفتگو با خبرنگارایلنا در پاسخ به این سوال که آیا حضور مک دونالد و دیگرفست فودهای معروف دنیا شرایط را برای  برای رقابتی شدن بازار فراهم می‌کند، گفت: مک دونالد در صورت فعالیت در یک کشور مواد اولیه وارد آن کشور می کند که این مساله برای تولید ملی کشور به صرفه نخواهد یود؛ این امر اشتغالزایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در خصوص کیفیت محصولات ایرانی و فعالیت فست فودهای ایرانی و توان رقابت این مراکز با مک دونالد بیان داشت: به جرات می توان گفت که بسیاری از فست فودهای ایرانی از لحاظ کیفیت، مزه، بسته بندی و حتی طراحی داخلی فست فودها  توان رقابت دارد و حتی با کیفیت تر عرضه می شود.

 رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی  در رابطه با اینکه یکی از شروط فعالیت رستوران های خارجی که  نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت  دارد را به نفع رستوران های ایرانی دانست و افزود: تبلیغات وسیع این فست فود امریکایی آن را تبدیل به غول فست فود در دنیا کرده است در صورتی که فست فودهایی با کیفیت به مراتب بهتر با عرضه محصولاتی به مراتب لذیذتر از مک دونالد وجود دارد که شامل فست فودهای ایرانی نیز می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر تقاضا در کشور کاهش یافته است و فست فودهای ایرانی، کمتر از ظرفیت تولید می کنند؛ بنابراین بازار رقابتی منصفانه ای در کشور به وجود نمی آید.

گفتنی است که رئیس اتاق اصناف ایران  در اخرین اظهارات خود در خصوص اعلام امادگی مک دونالد برای حضور در بازارهای ایران اعلام کرده که" هنوز نه اقدامی انجام شده و نه طرف ایرانی برای دادن مجوز تصمیم گرفته  و برای این کار نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت است، هنوز اقدامی جدی هم از طرف مک‌دونالد صورت نگرفته است؛ فقط اعلام آمادگی کرده که می‌تواند در ایران هم به عده‌ای نمایندگی دهد.

 

کد خبر : ۲۹۴۱۸۶