خبرگزاری کار ایران

عملکرد تام 11درصد فراتر از برنامه مصوب

کد خبر : ۲۹۴۲۱۲

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تام با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تام، مدیران ارشد ایران‌خودرو و حسابرس قانونی برگزار شد و پس از بررسی صورت‌های مالی سال گذشته، عملکرد تام 11درصد فراتر از برنامه بودجه مصوب سال 1393 تصویب شد. به این ترتیب تام کماکان رتبه خود را در جمع شرکت‌های سودده گروه صنعتی ایران‌خودرو حفظ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت تام ایران خودرو، با وجود این که سال 93 برای پیمانکاران بزرگ سال پرچالشی به لحاظ توقف پروژه‌ها و نقدینگی بود، ولی تام توانست با افزایش هفت درصدی درآمد نسبت به سال 92، کار خود را در سال مالی گذشته به پایان برساند.

 اعوانی مدیرعامل تام به تشریح وضعیت تام در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته محدودیت‌های مالی و نقدینگی کارفرمایان، پیشرفت پروژه‌های جاری شرکت را با مشکل مواجه کرد. این در حالی است که شرکت تام هم اکنون توان اجرا و مدیریت بیش از 500 میلیارد تومان پروژه در سال را نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌های عمرانی و ملی شرکت به صورت پیمان‌های EPC تعریف شده که بحث تامین مالی آن بر عهده کارفرماهاست و ناگزیر محدودیت‌ها از همین جا شروع می‌شود. بنابراین تام امسال در حوزه تامین مالی پروژه‌ها نیز در پروژه‌های مهم که دارای پیشرفت قابل توجهی و بعضا رو به اتمام هستند، نیز وارد شده و قرار است برخی از پروژه‌های خود را از طریق فاینانس انجام و به اتمام برساند.

وی با اشاره به برنامه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: در حوزه مالی افزایش حداقل 10درصدی در درآمد شرکت در برنامه سال 1394 قرار دارد. همچنین توسعه مکانیزم های زیرساخت های مدیریت و اولویت بندی نقدینگی، نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت‌های تابعه، حفظ و ارتقای رتبه‌های پیمانکاری، توسعه فعالیت‌های صادراتی، توسعه و بهبود شاخص‌های مدیریت هزینه، کیفیت و زمان در سبد پروژه‌های شرکت و پیش بینی حضور در سه هزار میلیارد تومان مناقصه و فرصت‌های حاضر در بازارهای کسب و کار از دیگر برنامه‌های تام برای سال آینده محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است هم اکنون 30درصد فعالیت‌های تام را حوزه خودرو و 70درصد باقی‌مانده را حوزه‌های معدنی، نفتی، نیرو و تاسیسات، ریلی و کنترل و ابزار دقیق تشکیل می‌دهد و جزو معدود شرکت‌های ایران‌خودرو بوده که درآمد خارج از صنعت خودرو دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز