خبرگزاری کار ایران

تنها محرک اصلی اقتصاد جزیره کیش، ساخت و ساز نیست

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۳۵۵

مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کل سطح جزیره کیش به عنوان منطقه آرام گردشگری نباید تبدیل به یک گارگاه ساختمانی بزرگ باشد بلکه با زوم بندی مناسب و مقررات ویژه مطابق افق طرح جامع ساخت و ساز آن شکل بگیرد و در سازمان در صدد انجام آن هستیم.

به گزارش ایلنا، کشت پور رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش گفت: توسعه  اقتصاد جزیره فقط بسته به افزایش ورود گردشگران و رونق تجارت است. گردشگرانی که با مشاهده امکانات خوب اقامتی، تفریحی و امنیت و مراکز خرید جذاب لذت یک سفر خوب را تجربه می‌کنند و در تکرار آن جدی خواهند بود.

وی گفت : اکنون تنها محرک اصلی اقتصاد جزیره کیش ساخت و ساز نیست. ساخت و ساز برای توسعه گردشگری نه فقط لازم بلکه ضروری و از مولفه های توسعه پایدار است ،اما به خودی خود موض‍‍‍‍وعیت ندارد بلکه وج‍ود استفاده کنندگان آن هستند که آن را دارای ارزش  می کنند و در طبقه بندی توسعه اقتصاد درون زا در مرتبه زیر ساخت ها تعریف می شود.

کشت پور گفت : ساخت هتل، راه، رستوران و مراکز تفریحی تجاری و تأمین انرژی و غیره به عنوان امکاناتی است که بهره برداران آن مردم هستند که اگر این بهره برداران کاهش پیدا کنند، مواجه به خواب سرمایه و استهلاک  آن خواهیم بود و انگیزه سرمایه گذاری مردم را از دست می دهیم. پس تلاش هدفمند برای ایجاد جذابیت محیطی برای کیش و افزایش ورودی گردشگران به شیوه های درست موجب رونق همه جانبه است و تعریف ساده اینکه هر جا مردم پرشمار حضور یابند یعنی فرصت برای انواع سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه خواهد بود.

کشت پور مشاور عالی مدیر عامل سازمان در بخش دیگری گفت: کل سطح جزیره کیش به عنوان منطقه آرام گردشگری نباید تبدیل به یک گارگاه ساختمانی بزرگ باشد بلکه با زوم بندی مناسب و مقررات ویژه مطابق افق طرح جامع ساخت و ساز آن شکل بگیرد و در سازمان در صدد انجام آن هستیم.

وی گفت: هم اکنون در دنیا عملیات  ساختمانی به روش کاملا صنعتی و مدرن صورت  می پذیرد و میزان آلایندگی محیطی از حیث منظر عمومی و صدا و مزاحمت برای مردم به حداقل ممکن رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز