خبرگزاری کار ایران

حجتی خبر داد:

ساماندهی مرغداری های کشور با ایجاد زنجیره های تولید

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۸۵

محمود حجتی روز سه شنبه در مراسم افتتاح متمرکز 15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری در گمیشان از توابع این استان برگزار شد، افزود: اهمیت اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید و درآمد و ایجاد اشتغال، بازده 2برابری بهره وری آب است.

به گزارش ایلنا، وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه گلستان از ظرفیت های بسیار خوبی در بخش جنگل، دشت و زمین های حاصلخیز و ظرفیت متوسط بخش آب که بهتر از برخی استانهای دیگر است، بهره مند می باشد،افزود: اما هنوز از ظرفیت های بخش کشاورزی و نیز گردشگری آن بخوبی استفاده نشده است.

حجتی گلستان را سومین استان برتر کشور در بحث تولید طیور و ماکیان بیان کرد و گفت: امروز علاوه بر افتتاح یکهزار و 494 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در گلستان، یک واحد زنجیره ای تولید در حوزه مرغ در گلستان به بهره برداری رسید.

وی از ساماندهی مرغداری های کشور با ایجاد زنجیره های تولید نیز خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح واسطه های چرخه تولید و توزیع حذف می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در این زنجیره ها چند واحد تولیدی از جمله تولید جوجه یکروزه، واحدهای پرورش مرغ، واحدهای تولید خوراک دام واحد کشتارگاه و بازاریابی فعال خواهند شد.

وی کاهش قیمت ها را از دیگر ثمرات ایجاد زنجیره های تولید در صنعت مرغ دانست و گفت: با وجود افزایش قیمت ارز اختصاصی برای تامین نهاده های دامی از یکهزار و 200 تومان به سه هزار تومان در دولت گذشته، هم اینک قیمت تمام شده گوشت مرغ بین شش هزار و 300 تا شش هزار و 700 تومان است.

حجتی با اشاره به ظرفیت استان گلستان در بحث پرورش مرغ گفت: زنجیره تولید مرغ راه اندازی شده در گلستان در سال می تواند تا 6.5 قطعه را مدیریت کند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به ظرفیت های پرورش میگو در گلستان گفت: در این خصوص سایت 10هزار هکتاری پرورش میگو در این استان طراحی شده که در مرحله اول آن چهار هزار هکتار در حال بهره برداری است.

به گفته وی پارسال 470 تن میگو در این سایت پرورشی برداشت شد و پیش بینی می شود امسال 700تن میگو برداشت شود.

وی تامین آب سایت پرورش میگوی گمیشان را از مشکلات این سایت اعلام کرد و گفت: برای تامین آب این سایت از دریا یک کانال 12.5 کیلومتری احداث شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد که طی سال های آینده توسعه سایت پرورش میگو گمیشان (واقع در شمال غرب گلستان) تا 10 هزار هکتار ادامه می یابد.

وی گفت: برای سه طرح کشاورزی استان گلستان شامل آبیاری تحت فشار، کانالهای آبرسانی سایت میگو و زنجیره تولید مرغ که امروز افتتاح شد،300میلیارد ریال هزینه شده است.

حجتی در ادامه با اشاره به وجود 280 هزار هکتار اراضی کم بازده در نواحی شمالی استان گلستان گفت: یکی از آسانترین طرح ها که با کمترین هزینه بیشترین بازده را می تواند داشته باشد زهکشی این اراضی بوده که این مساله از دغدغه های دولت و رییس جمهور است.

وی گفت: در سفر آذرماه 93 رییس جمهوری به گلستان زهکشی 22هزار هکتار از این اراضی تصویب شد.

حجتی اضافه کرد: با انجا زهکشی، این اراضی به زمین های حاصلخیز حداقل در حد کشت دیم تبدیل خواهد شد که نقش موثری در افزایش تولید و تامین معیشت مردم منطقه خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور صبح سه شنبه در سفری یک روزه از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شد.

معاون اول دولت تدبیر و امید را شماری از مقامات و مسوولان دولتی از جمله رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهادکشاورزی و معاون رییس جمهور در امور مناطق محروم همراهی می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز