خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ضرورت محاکمه مسوولانی که در اوج درآمد نفتی صندوق ذخیره ارزی را خالی کردند

مدیدی گفت: در صورت اثبات برداشت غیرقانونی و سوء استفاده از حساب ذخیره ارزی از جانب مدعی العموم اصل نود، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور باید ورود پیدا کرده و مسببین اصلی را به سزای اعمال خود برسانند.

محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص لزوم محاکمه افرادی که در زمان بالا بودن قیمت نفت و فرآودهای نفتی ذخیره 12 میلیاردی حساب ذخیره ارزی را صفر کردند، گفت: برداشت از منابع صندوق ذخیره ارزی شرایط خاص خودش را دارد و اینگونه نیست که کسی بتواند بصورت غیر قانونی و غیر متعارف از این حساب برداشت کند.

وی با بیان اینکه منابع حساب ذخیره ارزی فقط باید در شرایط بحرانی کشور خرج شود، افزود: چنانچه منابع این صندوق در غیر از شرایط خاص و بصورت غیرقانونی خرج شده باشد شخص خاطی باید مورد پیگرد و محاکمه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: حساب ذخیره ارزی باید در مقطعی که کشور دچار مشکلات بحرانی است با اجازه شورای امنیت و مجلس تصمیم‌گیری و خرج شود و نظارت بر نحوه هزینه کرد نیز اعمال شود لذا چنانچه فردی از این حساب برداشت داشته و بصورت شخصی یا خرج جریان سیاسی خاصی شده باید بصورت جدی وارد و مورد بررسی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پیگری برداشت از حساب ذخیره ارزی مباحثی در مجلس مطرح شد اما هنوز به نتایج قطعی نرسیده ایم.

مدیدی با تاکید بر ضرورت محاکمه مسوولانی که در اوج درآمد نفتی صندوق ذخیره ارزی را خالی کردند، تصریح کرد: در صورت اثبات برداشت غیرقانونی و سوء استفاده دولت گذشته از حساب ذخیره ارزی از جانب مدعی العموم اصل نود، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور باید ورود پیدا کرده و مسببین اصلی را به سزای اعمال خود برسانند.

کد خبر : ۲۹۵۶۳۹