خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک استان تهران در گفت وگو با ایلنا خواستار شد؛

جلوگیری از ورود بانکها به بازار مسکن/پایان شهریور، ثبات به بازار اجاره بر می گردد

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۶۴۰

رییس اتحادیه املاک با بیان اینکه با افزایش تقاضا در بازار اجاره طبیعی است که نرخ اجاربها افزایش یابد،‌ گفت:‌ تا پایان شهریور ماه در بازار اجاره بها ثبات برقرار می شود و روند صعودی نرخ اجاره مهار می شود.

حسام عقبایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش تقاضا در تیرماه به دلیل همزمانی ماه رمضان با این ماه، اظهار کرد:‌ میانگین نرخ تورم مسکن 10 درصد است که البته این نرخ در برخی از مناطق کمتر از 10 درصد و در برخی از مناطق به 20 درصد هم رسیده است.

وی ادامه داد:یکی از عوامل دخیل در نرخ گذاری بازار مسکن میزان عرضه و تقاضا است که  تا پایان شهریور ماه با کاهش تقاضا در این بازار نرخ اجاره هم کاهش می یابد و در حال حاضر هم بازار در دست کنترل است.

عقبایی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می تواند در بازه زمانی کوتاه از عمق رکود بازار مسکن بکاهد،‌ گفت:‌ از مهم ترین حوزه هایی در این بازار تاثیر گذار هستند حوزه بانکداری است که نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی ادامه داد: معتقدم دولت هر چه سریعتر باید نسبت به ورود هلدینگ های ساختمانی متعلق به بانک ها به بازار مسکن ورود کنند و باید ساز و کاری ایجاد شود که بانک ها از انبوه سازان حمایت کنند ونه خودشان به طور مستقیم وارد این حوزه شوند.

رییس اتحادیه املاک گفت:‌از دیگر راهکارهای تاثیر گذار تشویق به تولید است و معتقدم دولت همزمان با اینکه طرف تقاضا را تقویت می کند باید مشوق هایی را هم برای طرف عرضه و انبوه سازان در نظر بگیرد و تسهیلاتی را در اختیار تولید قرار دهد.        

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز