خبرگزاری کار ایران

مدیر سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

آخرین جزییات از تاسیس 7 منطقه آزاد جدید

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۰۰۹

مدیر سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از ارسال لایحه تاسیس سه منطقه آزاد جدید به مجلس خبرداد و گفت: لایحه و طرح توجهی تاسیس سه منطقه آزاد اینچه برون،‌اردبیل و جاسک تقدیم مجلس شده است.

فروزان زیادلو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه به دنبال تاسیس 7 منطقه آزاد جدید در نقاط مرزی هستیم، اظهار کرد: طرح توجیهی 3 منطقه جدید به مجلس رفته و در حال تهیه طرح جامع و طرح توجیهی منطقه میلک در مرز ایران- افغانستان،‌ بانه و مریوان در کردستان،‌ مهران در ایلام و بوشهر هستیم.

وی با بیان اینکه گفته می شود برخی از نماینده های محجلس در حال رای زنی هستند تا مناطق خود را برای تاسیس منطقه آزاد به دولت پیشنهاد دهند،‌ گفت: در تاسیس مناطق آزاد جدید استراتژی ها و منافع کشور را تعقیب می کنیم و نه خواسته نمایندگان مجلس را.

زیادلو با بیان اینکه مناطق آزاد به منظور تحول و توسعه اقتصادی در منطقه و تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه ایجاد می شوند، گفت: مناطق آزاد باید سکوی توسعه صادرات باشند و برقراری تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه امنیت استراتژیک کشور را تقویت می کند.

مدیر سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: مناطق آزاد باید در نقاط مرزی تاسیس شوند تا حصاربندی گمرکی داشته باشیم و بتوانیم صدور مجوز ورود و خروج کالا از حصارهای مرزی را کنترل کنیم.

وی افزود: تاسیس مناطق آزاد تنها در نقاط مرزی توجیه اقتصادی دارد به ویژه مناطقی که راه آبی دارند چراکه حمل و نقل دریایی ارزان تر از سایر شقوق حمل و نقلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز