خبرگزاری کار ایران

انعکاس مطالبات مردم از حکومت وظیفه خطیر خبرنگاران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار و تبریک این روزبه تمام فعالان عرصه رسانه، گفت: انعکاس مطالبات و انتقادات مردم از حکومت از وظایف خطیر خبرنگاران است.

به گزارش ایلنا ، محمود واعظی در همایش سراسری مدیران پست بانک کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه به تمام فعالان این حوزه در کشور، افزود: ما در این دولت معتقدیم که رسانه ها رکن چهارم نظام محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی هرچه مناسب مردمی از فعالیت های دولت خدمتگذار، اظهار داشت: عدم ارتباط نزدیک با مردم به منظور اطلاع رسانی مناسب از نحوه فعالیت های نظام و دولت، ممکن است اینگونه فعالیت ها را در مسیر نادرست سوق دهد که این وظیفه و رسالت برعهده خبرنگاران عزیز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید برآنکه، عملا حکومتی که از مطالبات مردم و انتقادات آنان مطلع نباشد نمی تواند به درستی گام بر دارد، گفت: خبرنگاران با این رسالت والایی که دارند، باعث می شوند از یک سو، عملکرد دولتمردان و کارگزاران نظام به اطلاع مردم برسد و از سویی نیز انتقادات و مطالبات مردم به مسوولان نظام منتقل شود.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، شورای فرهنگ عمومی نیز به همین مناسبت، هفدهم مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

کد خبر : ۲۹۶۱۲۰