خبرگزاری کار ایران

رئیس مالیاتی تهران اعلام کرد:

الزام مالکان املاک اجاره ای به ارایه اظهارنامه

رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: همه مالکان املاک اجاره ای چه مسکونی و چه تجاری و اداری باید اظهارنامه مالیاتی پرکنند.

به گزارش ایلنا ،حسین بنی صفار با بیان اینکه در تهران مالکان املاک مسکونی اجاری تا 150 متر معاف از مالیات هستند، افزود: با این حال همه مالکان باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند.

وی افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه آنها موظفند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران، گفت: مالکان باید تا آخر تیر اظهارنامه های خود را ارائه می دادند و اگر مالکی تاکنون این کار را نکرده می تواند همچنان با مراجعه به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه دهد.
وی افزود : اگر این کار انجام نشود ما پرونده ها را رسیدگی و حتماً مالیات را مطالبه خواهیم کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: از نظر این سازمان املاکی که در اختیار غیرمالک است اعم از مسکونی و تجاری اجاره ای تلقی می شود ، البته املاکی که به بخش تجاری و اداری به اجاره داده شده اند شامل معافیت مالیاتی نیستند.
بنی صفار گفت: اگر مستاجر شخصیت حقوقی یا مشمولان بند الف و یا ادارات باشد در پرداخت مالیات به صورت علی الحساب مالیات اجاره را محاسبه و آن را از مبلغ اجاره کم کرده و به نظام مالیاتی خواهند پرداخت.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: اما خود موجر در پایان سال تکلیف دارد که اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهد.
بنی صفار افزود: اگر کسی تاکنون اظهارنامه مالیاتی را نداده می تواند خارج از موعد اظهارنامه را ارائه دهد.

کد خبر : ۲۹۶۳۲۷