خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

آمادگی ایران برای افزایش فروش نفت به ژاپن

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آمادگی ایران برای افزایش فروش نفت به ژاپن خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محسن قمصری با بیان این که ایران آماده است پس از لغو تحریمها، صادرات نفت را به ژاپن افزایش  دهد، تصریح کرد: ژاپن از مشتریان سنتی نفت ایران است و ایران آماده است پس از لغو تحریمها میزان صادرات نفت را به این کشور به پیش از اعمال تحریمها برساند.

وی با اشاره به حضور نماینده شرکت شواشل در جمع هیئت ژاپنی ، تصریح کرد:  این شرکت اظهار امیدواری کرده است تا سطح خرید نفت از ایران را به  پیش ازاعمال تحریمها برساند.

شرکت شوا شل پیاگاه با ادغام دو شرکت شوا اویل و شل سکیو که فعالیتش را از حدود سال ١٨٧٦ میلادی در یوکوهاما بوسیله شرکت ساموئل اند ساموئل( نام پیشین گروه شل)، آغاز کرد؛ شوا شلسکیو در ژاپن و سراسر جهان در حوزه انرژی فعالیت می کند.

شوا شل سکیو پالایشگر ژاپنی است که  نفت خام وارداتی را از سراسر جهان در گروه پالایشی خود در ژاپن به نامهای  یوکائیچی، کیهین و یاماگوچی پالایش می کند؛ مجموع ظرفیت پالایش این سه پالایشگاه ٤٤٥ هزار بشکه در روز است.

در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخشهای فاینانس، نفت و گاز، برنامه ریزی و سیاستهای منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) وهمچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکتهای میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاریهای بین الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاریهای ژاپن و خاورمیانه  حضور داشتند.

کد خبر : ۲۹۶۳۴۲