خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

800 کیلومتر در سال از برنامه ساخت خط آهن عقب هستیم/ متوسط بهره‌برداری 170 کیلومتر در سال

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۰۶۹

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکلیف حمل و نقل ریلی را باید مشخص کنیم،‌ گفت: در حالی که متوسط بهره برداری از ریل در کشورمان باید 1000 کلیومتر در سال باشد اما در حال حاضر متوسط ساخت خط آهن 170 کیلومتر است.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: طبق سند چشم انداز تا افق 1404 باید 25 هزار کیلومتر خط آهن در سراسر کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار کیلومتر خط آهن در شبکه حمل و نقل ریلی کشورمان وجود دارد، ادامه داد: طبق برنامه باید 25 هزار کیلومتر راه‌آهن تا سال 1404 در این شبکه فعال باشد و برای تحقق این ماموریت باید متوسط بهره‌برداری از خط اهن  1000 کیلومتر در سال باشد اما این عدد در حال حاضر 170 کیلومتر و نهایتا 200 کلیومتر در سال است.

لاهوتی افزود: این در حالی است که تا 10 الی 11 سال آینده باید 14 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور ساخته شود و در حال حاضر 800 کیلومتر از برنامه ساخت خط آهن عقب هستیم.   

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه کل بودجه حمل و نقل اعم از دریا،‌ هوا، ریل و جاده‌ شش هزار میلیارد تومان است،‌ گفت:‌ با این اعتبارات محدود راهی جز تشویق بخش خصوصی برای ورود به این صنعت نداریم.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا قیمت استفاده از آزادراه گران است،‌ تاکید کرد: استفاده از آزادراه ها در همه جای دنیا گران است اما حمل و نقل ریلی بسیار کارآمد و گسترده و ارزانی در کشورها وجود دارد تا جایگزین تردد در آزادراه ها شود.

 لاهوتی ادامه داد: مشکل عمده ما در این صنعت کمبود منابع است وگرنه نه در ساخت واگن و نه در ساخت ریل مشکل تولید نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز