خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی:

دغدغه دولت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۱۳۸

وزیر ارتباطات گفت: دغدغه ی دولت یازدهم ایجاد رفاه، معیشت، آینده شغلی و رونق اقتصادی برای اقشار مختلف مردم است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی شب گذشته در جمع مردم و مسئولان شیروان اظهار کرد: در این دولت تعامل با سایر قوا خوب است و بین دولت و مجلس شورای اسلامی روابط خوبی حاکم است و این تعامل سرمایه ایست که می تواند دولت را به اهداف خود برساند.

وی گفت: دغدغه ی دولت یازدهم ایجاد رفاه، معیشت، آینده شغلی و رونق اقتصادی برای اقشار مختلف مردم است و ما باید بی اعتمادی ایجاد شده به دلیل اشتباهات دولت قبل را از بین ببریم چرا که دولت خدمتگزار مردم و دولت راستگویان است و قرار نیست هیچ آمار غلطی به مردم دهیم.

به اعتقاد وی ، در حوزه معیشت و اشتغال آن هدف اصلی که دولت به دنبال آن است به دلیل محدودیت های متعدد هنوز کامل تحقق نیافته است ولی کارهای خوبی تاکنون صورت گرفته است.

واعظی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه این دولت، مردم است و اینکه ارزش های اسلامی رعایت شود و تفرقه ها از بین برود ، تصریح کرد: حق شهروندی ملت ایران است که در زمان انتخابات بتوانند به فرد صالح مورد نظر خویش رای دهند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت قبل به آی سی تی نگاه فانتزی داشت گفت: مردم نباید از پیشرفت و تکنولوژی امروز محروم باشند و ما به دنبال این هستیم این صنعت و فناوری را جا بیاندازیم چرا که فناوری اطلاعات توانمند سازی بخش های مختلف زندگی مردم را تسهیل می کند.

واعظی افزود: سال گذشته اقدامات زیرساختی خوبی در این حوزه در خراسان شمالی انجام شده است و امسال نیز کلیه روستاهای بالای 10 خانوار دارای ارتباط اینترنت خواهند شد و تا پایان سال ارتباط اینترنت در 30 روستای شهرستان شیروان برقرار و مابقی روستاها در سال آینده به اینترنت دسترسی خواهند یافت.

وی با بیان اینکه سه شهرستان این استان از تری جی (3g) در حوزه شبکه موبایل برخوردارند گفت: تعداد سایت هایی که در این استان نصب شده کم است و مقرر شده پوشش تری جی کامل شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی گلایه ها از سرعت پایین اینترنت تصریح کرد: پهنای باند اینترنت در استان خراسان شمالی مناسب است و سرعت کم به دلیل پهنای باند نیست بلکه شرکت هایی که اینجا فعال هستند باید پهنای باند مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه امسال تلفن همراه مناطق مرزی و گردشگری در برنامه قرار خواهد گرفت در خصوص فرهنگ سازی در فضای مجازی افزود: شبکه های مجازی و اجتماعی هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید، که باید فرصت ها را تقویت و تهدید را کم تر کرد .

به گفته وی، مردم برای بهره برداری مناسب از شبکه های اجتماعی باید آموزش ببینند و رسانه ها نقش اساسی در این حوزه دارند چرا که شبکه مجازی می توانند فرصتهای جدیدی را بوجود آورند ، از جمله با ساخت یک سایت براحتی می توان مناطق ناشناخته را براحتی معرفی و توجه ها را به آن برای توسعه جلب کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در جمع مردم شیروان گفت: تکنولوژی ارتباطات احتیاج به این داشت که فضای بین المللی باز شود و فناوری های جدید وارد کشور شود.

عبدالرضا عزیزی افزود: هم اینک بسیاری از مردم روستاهای کشور نیز از موبایل برخوردارند و این فرصت باید در خراسان شمالی نیز برای پوشش کامل شبکه موبایل به نحو مطلوب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مردم بسیاری از پیام های خود را از طریق اس ام اس و فضای مجازی منتقل می‌کنند، اظهار کرد: مردم از فناوری روز استفاده خوبی می کنند و در همین راستا نیز انتظار دارند به شبکه تری جی و اینترنت پر سرعت توسط موبایل نیز دسترسی داشته باشند چرا که جوانان دیگر از قلم و خودکار استفاده نمی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز