خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

اشتغال در بخش کشاورزی دغدغه فارغ التحصیلان است

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۶۳۷

معاون اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: یکی از محورهای پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌ای کشاورزی است ومهمترین و بزرگترین ظرفیت شهرستان های استان تهران برای توسعه و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است.

مهندس فرشادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اشتغال در بخش کشاورزی را یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان و خانواده های آنان دانست و اظهار کرد: به جای هزینه های بالا برای اشتغالزایی در بخش صنعت و پیامدهای آن می توان در بخش کشاورزی با حداقل هزینه وامکانات موجود اشتغالزایی کرد به شرط اینکه بسترهای آن فراهم باشد 

وی  بیان اینکه دولت مسئول اشتغال است افزود:  وظیفه سازمان ساماندهی و اشتغال موثر در بخش کشاورزی است و این سازمان در پی توانمند سازی عملی برای فارغ التحصیلان سازمان است که این امر نیازمند حمایت دولت و سایر نهاد های وابسته  است.

فرشادی تاکید کرد: مراحل شناسایی شاغلین و غیر شاغلین واقعی عضو سازمان انجام شده و تعداد اعضای جویای کار کار بلد و جویای کار نیازمند آموزش مشخص گردیده که با توجه به این بانک اطلاعاتی برنامه ریزی مناسبی  جهت ساماندهی آنان صورت گرفته  است و در فاز اول بحث اشتغال اعضای سازمان در شهرستانهای استان مطرح میباشد. 

وی  اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان های استان در بخش کشاورزی برنامه های مناسبی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه بخش کشاورزی دراین شهرستانها  در دست اجرا است. 

فرشادی از به کارگیری نیروهای بومی و منطقه‌ای در سطح شهرستانها خبر داد و گفت: باید استعدادها و نیروهای جویا و مشتاق کار در بخش های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شناسایی و بعد از آموزش عملی ،حمایت شوند.

معاون اشتغال سازمان ایجاد ظرفیت‌های  شغلی جدید در رشته های زنبورداری، آبزی پروری،  گلخانه ، دامداری ، مرغداری ، توسعه باغات و مکانیزه کردن زمین های کشاورزی را زمینه ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی شهرستان های استان عنوان کرد.  

مهندس فرشادی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی انجام شده و راهکارها و تدابیر اندیشیده شده اعضای محترم سازمان در آینده نزدیک  می توانند شاهد توسعه اشتغال در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان های استان تهران باشند

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران  بالا بردن سطح دانش فنی اعضای سازمان است گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به حضور فارغ التحصیلان در واحد های تولیدی و انجام کارهای عملی است ، در این راستا با رایزنی با مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان ها در پی کسب حمایت آنها در خصوص همکاری تولیدکنندگان در این زمینه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز