خبرگزاری کار ایران

در معاملات روز گذشته؛

دلار، فرمان بازار آتی سکه را در دست گرفت

دیروز سکه تحویل شهریور‌ با قیمت ۸۷۹ هزار تومان معامله شد که افت 0.21 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قیمت سکه در قرارداد تحویل آبان به ۸۷۹ هزار تومان رسید.

نوسان رو به پایین نرخ ارز در روز گذشته سبب شد تا چهار سر رسید بازار آتی سکه معاملات را با روندی نزولی به پایان برسانند.

به گزارش ایلنا و به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز سکه تحویل شهریور‌ با قیمت ۸۷۹ هزار تومان معامله شد که افت 0.21 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قیمت سکه در قرارداد تحویل آبان به ۸۷۹ هزار تومان رسید و کاهش 0.02 درصدی را در این روز ثبت کرد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت ۸۸۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0.34 درصدی را در معاملات روز شنبه تجربه کرد. در پایان نیز سکه برای تحویل اسفند ماه با قیمت ۸۹۲ هزار تومان و با نزول 0.23 درصدی روبه رو شد.

از طرفی سکه نقدی نیز طی روز شنبه با ثبات قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که در این روز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با افت یک هزار تومانی ۸۸۷ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۷۳ هزار تومان به فروش رسید. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز به ترتیب با قیمت ۴۶ و ۱۷۱ هزار تومان اعلام شد.

بر اساس پیش بینی برخی تحلیلگران با توجه به پارامترهای تاثیرگذار بر روند قیمت طلا، به نظر می رسد قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی در کوتاه مدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو شود، اما این در شرایطی است که بر اساس گزارش های منتشر شده نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که پس از چهار هفته متوالی که کارشناسان افت قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، این هفته آنها به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

کد خبر : ۲۹۷۶۸۵