خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛

وزیر نیرو از سد انحرافی و کانال انتقال آب چالوس بازدید کرد

هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران، وزیر نیرو با همراهی مدیران عامل صنعت آب و برق این استان از سد انحرافی و کانال انتقال آب چالوس بازدید کرد.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" امروز (دوشنبه) در سفر به استان مازندران از مراحل اجرایی سد انحرافی و کانال انتقال آب چالوس بازدید کرد.

در این بازدید مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اهمیت این طرح در انتقال آب به دشت مرکزی مازندران گفت: با بهره‌برداری این طرح سالانه 350 میلیون مترمکعب آب به دشت مرکزی مازندران و هراز انتقال خواهد یافت.

وی افزود: پیشرفت طول این کانال را حدود یکصد کیلومتر اعلام کرد که در بعضی از مناطق ظرفیت آن به 27 متر مکعب در ثانیه نیز می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از کانال انتقال آب چالوس به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ توسعه منابع آب این استان یاد کرد و افزود: این طرح حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری آن علاوه بر تأمین آب شرب شهرها و شبکه‌های مسیر از طریق جایگزینی حقابه چشمه‌ها، آب مورد نیاز کشاورزی شهرستان‌های نور، فریدون‌کنار و محمودآباد تأمین خواهد شد، در این بازدید همچنین وزیر نیرو مسائل و مشکلات آب و برق استان را نیز با حضور مدیران بررسی و رهنمود لازم را ارائه کرد.

کد خبر : ۲۹۸۰۰۷