خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

نگرانی بخش خصوصی از بزرگ شدن بدنه دولت

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۴۸

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: با وجودی که برای دستیابی به اهداف تعیین شده در افق 1404 باید 2 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد اما طی یک دهه گذشته چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جلال پور شب گذشته در حاشیه پنجاهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران سپس از تدوین آیین نامه جذب سرمایه گذار خارجی با همکاری دولت و بخش خصوصی خبر داد و افزود: تحقق رشد اقتصادی 4 درصدی، راهی جز سرمایه گذاری خارجی ندارد.

وی با بیان آنکه سرمایه گذاری خارجی یک تیغ دو لبه برای اقتصاد ایران است، گفت: به دلیل استفاده نادرست از سرمایه گذاری خارجی و مدیریت نادرست در سال های گذشته، فعالان اقتصادی به شدت نگران جذب سرمایه گذار خارجی در اقتصاد ایران هستند.

وی در توضیح این موضوع اظهار داشت: چنانچه به دلیل سوء مدیریت نتایج مورد انتظار از سرمایه گذاری خارجی محقق نشود، ممکن است علاوه بر اینکه اقتصاد کوچک نشود، شرکت های شبه دولتی نیز به شراکت با خارجی ها بپردازند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: برهمین اساس مهم جذب سرمایه نیست بلکه مهم مدیریت سرمایه هایی است که هم در داخل و هم در خارج از کشور ممکن است به اقتصاد وارد شود که براین اساس تدوین آیین نامه جذب سرمایه گذاری خارجی در دستور کار قرار گرفته و دولت با همکاری فعالان اقتصادی این آیین نامه را تدوین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نگران این است که جذب سرمایه های خارجی منجر به بزرگتر شدن بدنه دولت و عدم پشتیبانی از بخش خصوصی شود، ضمن آنکه ممکن است سرمایه گذار خارجی با همکاری شبه دولتی ها در بدنه اقتصاد رسوخ کند، البته این نگرانی ناشی از این است که عرصه رقابت در بخش خصوصی تنگ می شود و چنانچه سرمایه گذاری در بخش خصوصی اتفاق نیفتد، توسعه پایدار نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی با نگاه خردمندانه دولت سررشته جذب سرمایه های خارجی را بدست گیرد تا توسعه پایدار برای کشور رقم بخورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز