خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

به‌دنبال آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۶۵

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در برنامه 5 ساله پنجم دنبال خواهد شد، گفت: از موافقان آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستم.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در برنامه 5 ساله پنجم توسعه دنبال خواهد شد اظهار کرد: هرچند هنوز نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اجرای این قانون مشخص کرد اما تمام سعی من این است این قانون در برنامه پنجم توسعه به صورت کامل اجرا برسد.

به گزارش ایلنا، طبق ماده 61 قانون برنامه پنج ساله توسعه دولت مکلف بود از ابتدای سال سوم برنامه یعنی سال 92 اقدام به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کند. حال از زمان اجرای این قانون 2 سال گذشته است.

هرچند که گفته می‌شد آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست اما تابستان سال گذشته گام اول برای اجرای قانون آزادسازی بلیت هواپیما با گرانی 30 درصدی قیمت‌ها شروع شد.

بعد از گذشت چند ماه که مسئولان در اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما عملکرد موفقی نداشتند، مدعی شدند؛ که این افزایش 30 درصدی نرخ بلیت تنها پاسخ مثبت سازمان به درخواست مدیران شرکت هواپیمایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت‌ها بود.

علی عابدزاده که هم‌اکنون بر صندلی ریاست سازمان هواپیمایی تکیه زده است زمانی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی بود و مدیریت ایرلاین آسمان را برعهده داشت که در آن زمان هم از مدیرانی بود که به دنبال اجرای قانون آزادسازی بلیت هواپیما بود. حال که خود به دولت پیوسته است باید دید این خواسته چند ساله فعالان صنعت هوایی چه زمانی عملیاتی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز