خبرگزاری کار ایران

توقف کامل فعالیت یک پالایشگاه نفتی کویت در پی آتش سوزی

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۷۱

پالایشگاه نفتی شعیبه در پی آتش سوزی از ادامه فعالیت باز ماند.

به گزارش ایلنا از شبکه خبری العربیه، احمد الجیماز سرپرست شرکت ملی نفت کویت (کی ان پی سی) روز دوشنبه (٢٦ مرداد ماه) اعلام کرد: فعالیت پالایشگاه شعیبه با ظرفیت پالایش روزانه ٢٠٠ هزار بشکه در پی یک حادثه آتش سوزی، به طور کامل متوقف شد، اما این حادثه مجروحی نداشته است.

وی افزود: واحد کراکر نفت خام سنگین پالایشگاه شعیبه، کوچکترین پالایشگاه نفت کویت، دچار حریق شد ، اما هم اکنون به طور کامل تحت کنترل است.

سرپرست این پالایشگاه تصریح کرد: تلاش برای متوقف کردن آتش سوزی که پیش از ظهر دوشنبه (٢٦ مردادماه) آغاز شد، هنوز ادامه دارد.

الجیماز گفت: همه واحدهای پالایشگاه شعیبه تعطیل شده است و برای احتیاط همه کارکنان از پالایشگاه تخیله شده اند.

پالایشگاه الشعیبه کویت که در ٥٠ کیلومتری جنوب شهر کویت واقع شده، فرآورده های سبک و سنگین نفتی از جمله بنزین، نفت حرارتی و گازوییل تولید می کند.

یک منبع کویتی به رویترز گفت: برای اظهار نظر درباره زمان ازسرگیری فعالیت پالایشگاه خیلی زود است.

در کویت، هم اکنون سه پالایشگاه نفت با مجموع ظرفیت حدود ٩٣٠ هزار بشکه در روز فعالیت می کنند که از این مقدار ٢٠٠ هزار بشکه به پالایشگاه الشعبیه، قدیمی ترین پالایشگاه کویت،٢٧٠ هزار بشکه به پالایشگاه مینا عبدالله و ٢٦٠ هزار بشکه به پالایشگاه الاحمدی تعلق دارد.

شرکت ملی نفت کویت، مسئولیت اداره سه پالایشگاه نفت این کشور را به عهده دارد.

بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است پالایشگاه الزور، با ظرفیت پالایش ٦١٥ هزار بشکه در روز، به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت خاور میانه در این کشور احداث شود.

پالایشگاه الزور، گازوییل، بنزین، نفتا و سوخت کم گوگرد برای استفاده در نیروگاه های تولید برق محلی تولید خواهد کرد.

کویت، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، حدود یک سوم تولید نفت خام خود را پالایش می کند و سه پالایشگاه نفتی این کشور روزانه حدود ٦٦٠ هزار بشکه فرآورده نفتی به بازارهای جهانی صادر می کنند.

بر اساس گزارشهای مستقیم وزارت نفت کویت که برای دبیرخانه اوپک ارسال می شود، کویت در ماه ژوئیه روزانه ٢ میلیون و ٨٢٠ هزار بشکه نفت خام تولید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز