خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هوایی کشور:

برخی از شرکت‌های هوایی 80 درصد در پرواز تاخیر داشتند/ سازمان هوایی ضعیفی به وجود آورده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۲۶۱

رئیس سازمان هوایی کشور گفت: دیگر نمی‌توان مسافر را در ترمینال‌های هوایی معطل کرد. نمی‌توان یک باره به مسافر اعلام کرد که هواپیما تاخیر دارد برخی از شرکت‌ها 80 درصد تاخیر پرواز داشته‌اند. باید نگاه جدیدی بر صنعت هوایی حاکم شود.

رئیس سازمان هوایی کشور گفت: دیگر نمی‌توان مسافر را در ترمینال‌های هوایی معطل کرد. نمی‌توان یک باره به مسافر اعلام کرد که هواپیما تاخیر دارد برخی از شرکت‌ها 80 درصد تاخیر پرواز داشته‌اند.  باید نگاه جدیدی بر صنعت هوایی حاکم شود.

عابدزاده معاون وزیر راه و رئیس سازمان هوایی کشور در نشست مشترک فرماندهان سپاه حفاظت هوایی و پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: خوشحالیم که این همدلی بین  نیروهای  هوایی کشور  و پلیس همواره وجود داشته است و در این سال‌ها مامن امنی برای مسافرین و مجموعه هوایی کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به شرایط کشور در منطقه گفت: ایران در منطقه دائما در معرض حملات امنیتی و اطلاعتی بوده و همواره از سوی دشمن به عنوان یک هدف تلقی می‌شده است.

وی تاکید کرد: با وجود این مشکلات شاهد هستیم که فعالیت‌های خوبی از سوی نیروهای امنیتی و حفاظتی سازمان هوایی کشور صورت گرفته است.

عابدزاده گفت: قطعا نارضایتی مسافرین  به کار پلیس و سپاه هم کشیده می‌شود و باید درباره آن تصمیم‌گیری کنید. این مساله امنیت خطوط هوایی را به خطر می‌اندازد و نارضایتی مردم یعنی ناامنی.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوایی در دنیا یک صنعت توسعه یافته است گفت: آخرین پیشرفت‌های مهندسی در ایتن صنعت اول در بخش فضایی و بعد در بخش هوانوردی استفاده می‌شود و همه مردم دنیا با این تکنولوژی‌ها آشنا هستند از این رو مردم ما نیز انتظار دارند که از این تکنولوژی استفاده کنند.

معاون وزیر راه تاکید کرد: وقتی پروازی ساعت ها تاخیر دارد موجب نارضایتی مردم می‌شود دیروز دو گزارش به من ارائه شده که نشان می‌داد دو موتور هواپیما در حین پرواز و بعد از پرواز دچار مشکل شده است. این چنین مسائل برای اینکه بگوییم در صنعت هوایی دچار مشکل شده ایم کافی است.

وی تاکید کرد: ایمنی پروازها مهم است ایمنی پروازها امنیت ما را به خاطر می‌اندازد مردم در سفرهای هوایی احساس امنیت نمی‌کنند و از روی اجبار سوار هواپیما می‌شوند.

عابدزاده گفت: مساله دیگری که باید در صنعت هوایی مورد توجه قرار بگیرد این است که همه شرکت های هواپی ما زیان ده شده اند و به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند.

وی تاکید کرد: با وجود این مشکلات ما چه چیزی در صنعت هوایی داریم این شرایط وضعیت همه را سخت و پیچیده کرده است.

رئیس سازمان هوایی کشور گفت: امروز به مراتب شرایط بهتر شده است دنیا بالاخره زبان تکنولوژی و زبان محاوره‌ای ما را پذیرفت اما ما تغییر زیادی نکرده ایم در سی سال اخیر حرف ما این بود که زور نمی‌گوییم و زور نمی‌شنویم . در دنیای امروز این موضوع پذیرفته شده و شرایط خاصی برای ما ایجاد شده است.

وی تاکید کرد:  مساله این است که صنعت هوایی کشور از روز اول که انقلاب شد تحریم بود و ما از ابتدای انقلاب فقط توانستیم 18 هواسپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه کنیم. در همه این سال‌ها ما تحریم بوده‌ایم  اما امروز این فضا کم کم برداشته می‌شود.

عابدزاده تاکید کرد: تحریم‌ها باعث شد که نگاه فرهنگی ما به سیستم امنیت هوایی کشور غلط باشد متاسفانه شاید راهبردهای درستی از سوی سازمان هوایی کشور اعمال نشد و سبب شد که سازمان ما درون‌نگر باشد.اگر بخواهیم فقط درون‌نگر باشیم پیشرفت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد:‌باید نگاه درون نگری به صنعت را تغییر دهیم ما فکر می‌کردیم که می‌توانستیم در صنعت هر کاری را انجام دهیم سرمایه های مردم را به صنعت کشاندیم و حالا این شرایط را داریم. در حالی که مدلی که از آن استفاده می‌کردیم قدیمی و ناکارآمد بوده است. این مدل دیگر پاسخگوی نیازها نیست باید این فرایندها عوض شود راهکارهای ما دیگر بدون استفاده مانده است.

معاون وزیر راه تاکید کرد: سرمایه‌های ما بدون استفاده مانده است. باید از نسل جدید حداکثر استفاده را ببریم. نسل ما دیگر نسلی نیست که پاسخگوی نیاز صنعت هوایی کشور باشد ما در آخر خط هستیم و بیش از حد در این صنعت مانده‌ایم اما  جسارت تحولات را به نسل جوان منتقل نکرده‌ایم. این وظیفه ما بوده که تحولات لازم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوایی کشور ظرفیت و پتانسیل لازم برای تغییرا را دارد گفت: باید ساختار هوایی کشور به شکلی تعریف شود که بتواند از ظرفیت های بین‌المللی استفاده کند ظرفیت های اقتصادی ، علمی و فرهنگی در عرصه بین‌المللی باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ما زمان زیادی برای این تحولات نداریم گفت: باید برای توسعه و پیشرفت خود تلاش زیادی انجام دهیم.

عابدزاده تاکید کرد: ظاهر قضیه این است که صنعت هوایی کشور به وسیله مدیران آن نظم گرفته اما اصل جریان این است که این مساله در اختیار مدیران هوایی نبوده و دیگران در این زمینه تصمیم گیرنده بودند. طراح این قضیه قانون‌گذاران بوده‌اند و دست ما برای تغییر باز نبوده است.

وی با اشاره به قیمت روز برخی از هواپیماها در دنیا گفت:شرکت های هوایی برای جان مردم خود ارزش قائل هستند. باید نگاه‌ها عوض شود در صورتی که می‌توانیم پیشرفت کنیم که نگاه‌های قدیمی را  عوض کنیم. دیگر نمی‌توان هزینه رفت و برگشت مسافران را با چرتکه محاسبه کرد. هزینه‌های حمل و نقل را باید در نظر گرفت.

معاون وزیر راه تاکید کرد: دیگر نمی‌توان مسافر را در ترمینال های هوایی معطل کرد نمی‌توان یک باره به مسافر اعلام کرد که هواپیما تاخیر دارد برخی از شرکت‌ها 80 درصد تاخیر پرواز داشته‌اند.  باید نگاه جدیدی بر صنعت هوایی حاکم شود.

وی تاکید کرد: دنیا برای صنعت هوایی خود برنامه‌های زیادی دارد و حتی بهره‌برداری‌های زیادی از این صنعت انجام می‌دهد.  از لباس مهماندار گرفته تا نوع خدمات پرواز و هواپیما و سیستم‌های پروازی خود را صادر می‌کنند باید از این فرصت استفاده کرد چرا که وقتی یک هواپیما از یک شرکت پرواز می‌کند برای آن شرکت سودآور است و شرکت‌های هوایی اینگونه هزینه‌های تحقیقاتی خود را تامین می‌کنند.

عابدزاده گفت: ما قدرت سازمان هوایی خود را از بین برده‌ایم و تا ‌آنجا رسیده که ما تنها پاسخگوی تاخیر پرواز هواپیما هستیم در حالی که این وظیفه ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما تنها نقش نظارتی نداریم گفت وظایف سازمان ورای این اقدامات است که تنها تاخیرات پرواز را اطلاع‌رسانی کند.  ما به همان اندازه که نیاز داشتیم سازمان هوایی قوی ایجاد کنیم سازمان هوایی ضعیفی به وجود آوردیم.

رئیس سازمان هوایی کشور تصریح کرد: قوانین سازمان نیز بسیار قدیمی است و روش‌های منسوخ شده‌ای از لحاظ مالی و استخدامی  بر سازمان حاکم است. لازم است که قوانین جدید را وارد سازمان کنیم و بخش اعظم این کار بر عهده مسئولان سازمان هوایی است باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را مرتفع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز