خبرگزاری کار ایران

نگاه مصرف کننده ایرانی بدون سانسور:

هشتک پیش روی صنعت!

پس از گذشت سه روز از آغاز چالش ساخت ایران که با هشتک #ساخت-ایران شناخته شده است این هماوری جمعی در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به سرعت در حال رشد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نگاهی گذرا به محتوای تولید شده توسط  کاربران شرکت کننده نشان می‌دهد اکثر کاربران در بخش کالاهای خوب ایرانی اقلام خوراکی و بهداشتی را ذکر کردند و در مقابل در بخش کالا و خدمات نامناسب، بیشتر کاربران از اوپراتورهای تلفن همراه و خودروسازان نام بردند.

چالش ساخت ایران از دو روز قبل توسط "امیرهادی انواری" روزنامه نگار اقتصادی راه اندازی شده و طی آن هر کاربر و مصرف کننده ایرانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارد می‌تواند با ذکر هشتک #ساخت-ایران 5 کالای مناسب ایرانی که مصرف کرده و 5 کالای ایرانی که از مصرف آن رضایت نداشته را معرفی کند.

امروز نیز، روح‌الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مزایای شکل گیری چنین کمپین‌هایی که در جهت حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: وقتی تولیدات یک شرکت داخلی در معرض قضاوت افراد در فضاهای اجتماعی قرار می‌گیرد ناخودآگاه تولیدکنندگان مجبور می‌شود که ارتقای کیفیت را مبنای کار خود قرار دهند.

از آنجا که هر مخاطبی با جستجوی هشتک می‌تواند به محتوای تولید شده توسط همه کاربران دسترسی داشته باشد، به نظر می‌رسد شرکت بیشتر کاربران در این چالش می تواند چشم اندازی واقعی، به دور از اعمال نفوذ صاحبان بنگاه های اقتصادی بدست دهد که در نوع خود بی‌سابقه است.

کد خبر : ۲۹۸۲۷۸