خبرگزاری کار ایران

میلیارد ریال، ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۴۳

مدیر تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) مجموع ارزش معاملات سهام در بورس تهران و فرابورس ایران را در تیر ماه 50,041 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سمات، محسن خدابخش افزود: این در حالی است که ارزش تسویه این معاملات در این ماه 12,854 میلیارد ریال است.

وی ارزش معاملات بازار فیزیکی و بازار برق بورس انرژی را به ترتیب 825 میلیارد ریال (ناشی از معامله 65 میلیون واحد کالا)و 446 میلیارد ریال (ناشی از معامله 813 هزار مگاوات ساعت برق) اعلام کرد و گفت: ارزش تسویه معاملات این دو بازار در تیر ماه گذشته مجموعاً 1,049 میلیارد ریال بوده است.

خدابخش ادامه داد: فعالیت دیگری که مدیریت تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته انجام داد تسویه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به ارزش تسویه 1045 میلیارد ریال بود.

مدیر تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای سمات از دیگر فعالیت های صورت گرفته این مدیریت در تیر ماه گذشته را تسویه 9 میلیون و 800 هزار واحد صندوق های قابل معامله از نوع سرمایه گذاری در سهام، 4 میلیون و 280 هزار واحد صندوق های مختلط و یک میلیون و 520 هزار اوراق معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران و همچنین تسویه 44 میلیون و 925 هزار واحد صندوق های اوراق با درآمد ثابت، 3 میلیون و 535 هزار واحد صندوق های در سهام، 93 هزار واحد صندوق های زمین و ساختمان، 4 میلیون و 132 هزار واحد صندوق های مختلط و 17 میلیون و 648 هزار اوراق معامله شده در فرابورس ایران اعلام کرد.

وی اظهار داشت: میزان مالیات پرداختی نیم درصدی نقل و انتقال سهام (موضوع ماده 143 مکرر الحاقی قانون مالیات های مستقیم) در تیر ماه بالغ بر 244 میلیارد ریال بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز