خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر نظارت برکنترل کیفیت و بهداشت آبفای استان تهران:

طرح منشور کیفی آب استان تهران اجرا می‌شود

مدیر دفتر نظارت برکنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اجرای طرح منشور کیفی آب استان با ١٥٢ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، احمد مشیری گفت: این طرح در شهرهایی اجرا می‌شود که کیفیت آب آشامیدنی آن‌ها به دلیل کاهش بارندگی، افت سطح آب‌های زیرزمینی و مصرف بی‌رویه دچار مشکل شده است و طرح شامل جمع‌آوری چاه‌ها، خطوط انتقال، تخصیص مخزن و ایستگاه پمپاژ و توزیع است.

مشیری افزود: در تشریح بیش‌تر این طرح ادامه داد: به عنوان نمونه مقدار نیترات آب آشامیدنی شهر قدس به دلیل مهاجرت‌پذیری، افزایش ناگهانی جمعیت و کاهش بارندگی از٥٠میلی‌گرم بر لیتر گذشته بود که با جایگزینی چاه‌های باکیفیت بالا برطرف شد.

وی نیترات استاندارد موجود درآب آشامیدنی را بر اساس استاندارد ١٠٥٣ ایران ٥٠ میلی‌گرم بر لیتر عنوان و تصریح کرد: هم‌اکنون نیترات ٩٧.٣ درصد کل آب آشامیدنی شهر قدس زیر ٥٠ میلی‌گرم بر لیتر یعنی در حد استاندارد مجاز و در برخی مناطق کم‌تر از ٣٠ میلی‌گرم بر لیتر و در حد استاندارد مطلوب است.

مدیر دفتر نظارت بر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب وفاضلاب استان تهران گفت: سازمان بهداشت جهانی استاندارد نیترات آب آشامیدنی را ٥٠ تا ١٠٠ میلی‌گرم بر لیتر تعیین کرده که حتی قابل استفاده برای کودکان شیرخوار است.

مشیری با اشاره به این‌که شهر قدس دارای ٤٠٠ هزار نفر جمعیت و ٤٩ حلقه چاه آب آشامیدنی است، افزود: تا مهر امسال نیترات همه آب آشامیدنی شهر قدس به زیر ٥٠ میلی گرم بر لیتر می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که تا پایان سال نیترات آب آشامیدنی هیچ شهری در استان تهران از حد استاندارد مطلوب نخواهد گذشت، تصریح کرد: افزایش کیفیت آب آشامیدنی ملارد، تهرانسر و شهریار در دستور کار قرار دارد.

کد خبر : ۲۹۸۴۲۹