خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفتگو با ایلنا :

سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و معادن توجیه اقتصادی بیشتری دارد

صنایع مربوط به نفت ، گاز ، پتروشیمی و معادن که می تواند به تولید و اشتغال کشور کمک کرده و رقابت پذیری بیشتری به همراه داشته باشد در اولویت سرمایه گذاری ها است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درپاسخ به این پرسش که در حال حاضر سرمایه گذاری در کدام صنایع در اولویت هستند؟ اظهار داشت: سرمایه گذاری ها باید در حوزه هایی باشد که توجیه اقتصادی بالاتری دارد و کشور در آن صنایع منافع بیشتری دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می رسد سرمایه گذاری در صنایعی که مواد اولیه اش در کشور وجود دارد توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: صنایع مربوط به نفت ، گاز ، پتروشیمی و معادن که می تواند به تولید و اشتغال کشور کمک کرده و رقابت پذیری بیشتری به همراه داشته باشد در اولویت سرمایه گذاری ها است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین صنایع های تک و صنایع نوین نیز از صنایعی هستند که سرمایه گذاری در آنها می تواند مناسب باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه گذاری در صنعت خودرو نیز دارای توجیه اقتصادی است یا خیر؟ تصریح کرد : در بخش خودرو تولیدات مشترک با کشورهای دیگر در داخل کشور می تواند موثر باشد اما در این بخش باید از توان بخش خصوصی نیز بهره برد.

 

 

کد خبر : ۲۹۸۹۹۶