خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خبر داد:

برگزاری همایش برای ارائه دیده‌گاه‌های نوین در صنعت و تجارت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۳۸

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی از برگزاری نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال خبر داد و گفت: در این همایش تدابیر کنونی اقتصاد کلان دولت و ارتباط آن با سیاست های صنعتی و تجاری و سیاست های تجاری پشتیبان توسعه صنعتی صادرات محور و اشتغال بنیان به ویژه طی دوره الحاق به سازمان جهانی تجارت بررسی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضوی در جمع خبرنگاران با بیان آنکه این همایش طی روزهای 18 و 19مهرماه برگزار خواهد شد، افزود: این همایش می تواند نقطه عطفی در ارایه دیدگاه های نو برای تدوین سیاست های صنعتی و تجاری کشور برای توسعه صادرات و اشتغال محسوب شود.

وی سپس بحث و گفت و گوی تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه و درس گیری سیاسی از این تجارب برای تدوین بهترین الگوی صنعتی و تجاری کشور است را از عمده ترین اهداف این همایش دانست و اظهار داشت: چشم انداز آینده صنعت و تجارت در جهان و جایگاه بالقوه ایران، تجارب موفق در سیاست های صنعتی و تجاری جهان و امکان الگوگیری از آن ها در ایران از جمله محورهای همایش یادشده به شمار می آید.

رضوی گفت: در این همایش تدابیر کنونی اقتصاد کلان دولت و ارتباط آن با سیاست های صنعتی و تجاری، اقدامات ارتقاء دهنده توانمندی های بنگاهی در چارچوب سیاست های صنعتی و تجاری، سیاست های تجاری پشتیبان توسعه صنعتی صادرات محور و اشتغال بنیان به ویژه طی دوره الحاق به سازمان جهانی تجارت و سیاست ها و راهبردهای صنعتی و تجاری در شرایط رفع تحریم ها با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی بحث و بررسی خواهد شد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: در حاشیه همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری شش میزگرد تخصصی با محورهای توسعه اشتغال و سیاست صنعتی، نقش خوشه های صنعتی در توسعه صادرات و سیاست صنعتی، رابطه دولت و بخش خصوصی در پیشبرد سیاست های صنعتی - تجاری، سیاست های تجاری حامی سیاست الحاق به سازمان جهانی تجارت، الزامات و چشم انداز توسعه صنعت خودرو و الزامات و چشم انداز توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه های تخصصی با عناوین خوشه های موفق صادراتی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، فولاد، خودرو و صنایع غذایی در حاشیه همایش خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی موجب استفاده و الگوبرداری از موفقیت های موجود در حوزه های یادشده می شود.

رضوی سپس گفت: این همایش با هدف تبادل نظر در زمینه سیاست های صنعتی و تجاری مکمل سیاست های اقتصاد کلان اتخاذ شده توسط دولت و به منظور اطمینان از رشد بلندمدت اقتصاد صادرات محور و اشتغالزا با حضور چهره های شاخص بین المللی مثل جاستین لین معاون سابق بانک جهانی و از اقتصاددانان برجسته در حوزه سیاست صنعتی و همین طور اندیشمندان برجسته داخلی و ایرانی فعال در دانشگاه ها و موسسه های پزوهشی بین المللی برگزار خواهد شد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی درباره اهداف همایش اظهار داشت: تبادل نظر در مورد سیاست های در دست تدوین تجاری و صنعتی برای رشد پایدار صادرات محور و اشتغالزا در ایران و دستیابی به پیشنهادات مشخص جهت توسعه صنعتی و تجاری برای لحاظ در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اهداف مهم این همایش محسوب می شود.

وی گفت: در ایران موضوع سیاست های صنعتی و تجاری مدتی طولانی است که مورد توجه سیاست گذاران قرار دارد و در ارتباط با تدوین آن تلاش هایی به عمل آمده که بی شک با تدوین و اجرایی شدن این سیاست ها به عنوان دو مجموعه منسجم و یکپارچه خط دهنده زمینه های رشد هماهنگ اقتصادی و تحول ساختاری در ایران به نحو هدفمند تری تأمین می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز