خبرگزاری کار ایران

14 هزار و 556 نوبت داد وستد اوراق بهادار در فرابورس انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۷۷

در جریان معاملات روز پایانی مرداد در فرابورس ایران، 127میلیون ورقه بهادار در 14 هزار و 556 نوبت مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات مردادماه 1394 بازار فرابورس ایران با خرید و فروش 127 میلیون و 180 هزار ورقه بهادار در 14 هزار و 556 نوبت به ارزش 896 میلیارد و 200 میلیون ریال به اتمام رسید.

در روز جاری، 15 میلیون و 630 هزار سهم پالایش نفت تهران به ارزش 53 میلیارد و 270 میلیون ریال توسط معامله گران دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات روز پایانی مرداد را به نام خود ثبت کرد.

این گزارش حاکیست، سهام نیرو سرمایه و پس از آن توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت های پالایش نفت تهران، بیمه دی و مرجان کار با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

شاخص فرا بورس(آیفکس) در جریان معاملات امروز یک درصد کاهش یافت و در رقم 742 واحد متوقف شد ضمن آنکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز افت کرد و هر برگه آن در محدوده 710 تا 730 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

طبق این گزارش، نماد شرکت های پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، توسعه خدمات دریایی وبندری سینا، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و نفت ایرانول، پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات(صندوق های قابل معامله) ETF به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 370 هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله 43 هزار و 620 ورقه اجاره ماهانه رایتل بود.

گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر با توجه به ارائه اطلاعات مبنی بر تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 1394 و نماد معاملاتی شرکت آ س پ با توجه به ارائه اطلاعات اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 و تعدیل با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 نسبت به آخرین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94، متوقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز