خبرگزاری کار ایران

اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی ایکائو در جزیره کیش برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۸۹

سرپرست دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: دو اجلاس پایگاه داده اطلاعات هوانوردی خاورمیانه و مدیریت اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه ای ایکائو، هفتم شهریور ماه به مدت 5 روز در جزیره کیش به میزبانی سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حسین عطاری اظهار داشت: در اجلاس مذکور، تصمیمات مهم منطقه ای در خصوص ایجاد پایگاه داده اطلاعات هوانوردی (MIDAD)در منطقه خاورمیانه، نحوه مشارکت کشورها، تحولات مهم بین المللی و منطقه ای در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی، وضعیت اجرای الزامات AIM و نقص کشورها در اجرای الزامات ایکائو مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ایران در زمینه اطلاعات هوانوردی به همت کارشناسان آن حوزه همواره جزو کشورهای فعال و پیشرو محسوب شده و هم اکنون نیز دارای کمترین نقصان و اختلاف عملکرد با استانداردهای بین المللی است.

سرپرست دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: در این اجلاس معاون دفتر منطقه ای ایکائو، مسئول بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی و مدیریت ترافیک هوایی AIM/ATM دفتر منطقه ای ایکائو و نماینده دفتر ایکائو حضور خواهند داشت.

عطاری افزود: نمایندگانی از 9 کشور منطقه خاورمیانه به همراه نمایندگان اتحادیه بین المللی شرکتهای هواپیمایی(IATA) و اتحادیه بین المللی مدیریت اطلاعات هوانوردی (IFAIMA) شرکت می کنند.

گفتنی است؛ پس از سال 2009 که نخستین اجلاس AIM در تهران برگزار شد، برای دومین بار است که سازمان هواپیمایی کشوری میزبانی اجلاس های AIM را به عهده دارد و در سال گذشته نیز در تهران میزبان ششمین اجلاس ارتباطات و ناوبری (CNS SG/6) ایکائو بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز