خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

بازگشایی کارخانجات سنگ‌بری با دستور وزیر اقتصاد

بر اساس توافق جدید 10 درصد عملکرد اعلام شده مبنای اخذ مالیات خواهد بود .

حسین امیرفتاحی عضو انجمن سنگ ایران در گفتگو با ایلنا از توافق نامه جدید سنگ‌بری های تهران با سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: پیرو دستور وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص اجرای مفاد توافق شده در سال 93 مرتبط با اصلاح اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای سنگ بری  و بر اساس قول مساعد و البته شفاهی آقای پاریزی قائم مقام وزیر اقتصاد، مجمعی تشکیل و ضمن استماع نظرات موافق و مخالف  مقرر شد تا پس از تائید کتبی توافق شفاهی حاصل و کارخانجات تعطیل شده طی یک یا 2 ماه آینده در کل کشور مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

 وی افزود: واحدهای سنگ‌بری کل کشور هیچ مشکلی برای اجرای قانون ندارند ولی بر نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده  اعتراض داشتند که چنانچه دستور صریح وزیر به معاونین اش اجرا شود می‌توان گفت این مشکل نیز رفع شده است.

امیر فتاحی با اشاره به توافق قبلی با دولت، گفت: تا پیش از این نیز واحدهای سنگ‌بری بر اساس توافق قبلی اقدام به پرداحت مالیات بر افزوده می‌کردند اما به یکباره سازمان امور مالیاتی اقدام به لغو آن توافق نامه و اجرای شیوه جدید برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده کرد.

این عضو انجمن سنگ همچنین در مورد فرمول جدید موافقت شده نیز گفت: بر اساس توافق جدید 10 درصد  عملکرد اعلام شده مبنای اخذ مالیات خواهد بود .

 

کد خبر : ۲۹۹۲۸۱