خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف نوشت افزار مطرح کرد:

لوازم التحریر قاچاق نداریم / بیشترین آمار شکایت مربوط به کیفیت پایین است

کیفیت پایین نوشت افزار و خشک بودن کالاهای عرضه شده مهمترین علت شکایت خریداران بوده است.

عباس هدایتیان شیرازی در گفتگو با ایلنا از تمهیدات این صنف در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی، گفت: ما با هماهنگی وزارت صنعت ،معدن و تجارت و با همراهی اتاق اصناف در مکان های مختلف شهر اقدام به فروش فوق العاده کرده ایم و به طور مستقیم بر آنها نظارت کامل داریم.

رئیس صنف نوشت افزار و لوازم مهندسی تاکید کرد: ما در این فروش ها سعی کرده ایم کالایی عرضه کنیم که به لحاظ کیفیت در بالاترین سطح باشد و به لحاظ قیمت با کمترین سود به دست مصرف کننده برسد.هر چند قیمت این کالاها نسبت به سال قبل با تغییر نامحسوسی روبرو بوده است.

وی در خصوص نحوه واردات لوازم التحریر در کشور گفت: در بازار ایران این صنف هیچ گونه کالای قاچاق و غیر قانونی ندارد،در واقع چون کالاهای نوشت افزاری تعرفه واردات ندارند و در ثانی در مقایسه با سایر کالاها از نظر حجمی واردات قاچاق آن به صرفه نیست بنا براین تمام کالاهای وارداتی این صنف از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

هدایتان شیرازی افزود: به طور مثال هزینه قاچاق یک کارتن بین 150 تا 200 هزار تومان است با این منوال مالک کالای قاچاق ترجیح می دهد در این کارتن قطعات کامپیوتری باشد تا نوشت افزار.

رئیس صنف نوشت افزار و لوازم مهندسی در خصوص میزان تولیدات داخلی گفت:متاسفانه سهم تولیدات داخل در این صنف کم است و ما فقط چند کارخانه  مداد سازی ،پاک کن و خط کش سازی داریم که 50 درصد مصرف ما را در این سه قلم تامین می کنند و انصافا کیفیت آنها مرغوب است.

وی در خصوص حجم شکایت های مردمی به این صنف گفت:ما معمولا نیمه اول سال شکایتی نداریم اما در نیمه دوم سال برخی از مشتریان در تماس با تلفن های اتحادیه در خصوص عدم کیفیت مناسب شکایت دارند و در مرحله بعدی در خصوص گرانفروشی که ما بلافاصله با دعوت از فروشنده و مشتری در دفتر صنف سعی می کنیم این شکایت ها را به صورت کدخدا منشی حل کنیم  و رضایت مشتری را به دست آوریم و کالا را عوض کنیم و یا در صورت داشتن فاکتور پول اضافه و یا تمام پول را به مشتری برگردانیم.

رئیس صنف نوشت افزار و لوازم مهندسی شماره 55601473 را برای ثبت هرگونه شکایات،انتقادات و پیشنهادات را در اختار مردم اعلام کرد.

کد خبر : ۲۹۹۵۱۱