خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

یک موسسه مالی غیرمجاز نباید نظام مالی کشور را زیر سئوال ببرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۵۷۸

یک کارشناس اقتصادی گفت: یک موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز نباید نظام مالی کشور را زیر سئوال ببرد.

علی موحد، مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ادامه فعالیت های یک موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز در کشور، گفت: دولت نباید اجازه بدهد یک موسسه به تنهایی نظام مالی کشور را زیر سئوال ببرد و از فرمان بانک مرکزی و در ادامه دولت سرپیچی کند.

وی افزود: برخی از آقایان می گویند که این موسسه به نهاد های قدرت و ثروت وابسته است اما این دلیل نمی شود که آنان هر کاری که بخواهند انجام دهند. دولت باید با این موسسه برخورد کند و اگر نیاز بود فراقوه ای عمل کند.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: موسسه‌های مالی و اعتباری دیگری هم بودند که مدت ها به طور غیر قانونی فعالیت می کردند اما امروز آنان به دنبال فعالیت های قانونی خود هستند و این نشان از حرکت انان در راستای همدلی و همکاری است. اگر نظام پولی و بانکی کشور یکدست باشد آن زمان است که ما می توانیم در خصوص اقدامات بعدی این بخش صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون با توجه به حضور هیات های اقتصادی کشورهای جهان در ایران باید به دنبال ایجاد نمایندگی بانک های خارجی باشیم و صد البته که از این موقعیت زمانی به نفع منافع ملی کشور بهرمند شویم.

موحد به برگزاری جلسات میان دولت و کارشناسان اقتصادی اشاره کرد و گفت: بدنه تیم کارشناسی دولت باید افزایش پیدا کند و این دایره بزرگتر شود. اینکه دولت تنها نظر چند کارشناس اقتصادی را بشوند و به گفته های دیگران بی توجه باشد قابل قبول نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز