خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

برخورد پلیس فتا با مزاحمت های پیامکی/ پارازیت خط قرمز دولت روحانی

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۸۱۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در خصوص پارازیت هایی که برای مقابله با ماهواره ها ارسال می شوند، گفت: ارسال پارازیت های مضر برای سلامت مردم، خط قرمز دولت یازدهم است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه های جدید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در جمع خبرنگاران در خصوص سوء استفاده های مربوط به ارسال پیامک های انبوه مسابقه ای از سوی اپراتورهای ارتباطی کشور، افزود: البته اپراتورها برای قطع پیامک های انبوه شماره‌هایی را اعلام کرده اند تا افراد در صورت تمایل نداشتن این پیامک ها را دریافت نکنند.

وی اظهار داشت: پیامک هایی نیز که انبوه نیست اما ارسال آنها برای مشترکین مزاحمت ایجاد می کند، از طریق سامانه 195 قابل پیگیری است و پلیس فتا نیز برخورد با اینگونه مسائل را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پارازیت هایی که برای مقابله با ماهواره ها ارسال می شوند نیز با تاکید براینکه، ارسال پارازیت های مضر برای سلامت مردم خط قرمز دولت یازدهم محسوب می شود، گفت: همواره رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهوری بر این نکته تاکید داشته اند.

وی افزود: وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین سازمان انرژِی اتمی است که مشترکا اینگونه پارازیت ها را تحت نظر داشته و هرجا با پارازیت های مضر برای سلامتی مردم برخورد کردند سریعا بررسی، گزارش و برخورد کنند و اخیرا نیز موردی در این خصوص به وزارت ارتباطات اعلام شد که گزارش آن برای شورای عالی امنیت ملی ارسال شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در ارتباط با ماهواره ایرانی نیز با اشاره به وجود دو برنامه موازی در این خصوص، گفت: یک برنامه از سال های گذشته شروع شده تا براین اساس ماهواره های مورد نیاز در داخل کشور ساخته شود و در چند سال گذشته نیز چندین ماهواره آزمایشی پرتاب شده و استقرار این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نیازهای بخش های مختلف کشور از جمله سازمان صدا و سیما، بانک ها، شرکت های SAP، وزارت ارتباطات و شرکت های زیرمجموعه و سایر کسب وکارها به ماهواره ملی، گفت: ما نیازمند دو ماهواره ملی در ارتباط با پخش و حوزه های ارتباطی کشور هستیم که دراین جهت کنسرسیومی متشکل از ذینعفان بایستی شکل گیرد و طبیعی است که سازمان فضایی محوریت این کار را برعهده خواهد داشت.

واعظی، ماهواره دیگر مورد نیاز که بیشتر در بخش های کشاورزی، محیط زیست، هواشناسی و غیره مورد نیاز است را ماهواره سنجش از راه دور عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم که مطابق با برنامه این دو ماهواره را در تامین نماییم.

وی در بخش دیگری در ارتباط با مشکلات موجود با سازمان صدا و سیما در بهره گیری از باندهای با فرکانس پایین تر مانند 700 به منظور ارائه خدمات بهتر در عرصه 3G و 4G، اظهار داشت: از دو سال پیش تاکنون پیگیر این موضوع از معاونت فنی صدا وسیما بوده ایم و در حالی که این مسائل در بسیاری از کشورها مرتفع شده، متاسفانه ما به نتیجه ای نرسیده ایم.

واعظی گفت: از 15 سال قبل در ITU تصمیم گرفته شده که تمام کشورهای دنیا ظرف مدت 15 سال شبکه پخش خود را از حالت آنالوگ به سمت دیجیتال ببرند، چرا که هنگامی که همه وارد دیجیتال شدند پهنای باند فرکانسی بسیار کمی نیاز دارند و برهمین اساس لازم است باند های فرکانسی 700 تا 800 را برای استفاده موبایل آزاد کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه، بهره گیری از باندهای با فرکانس پایین تر به نفع خود صدا وسیما نیز می باشد، تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای همسایه براساس مصوبه 15 سال قبل ITU از این باند که در گذشته برای پخش استفاده می کردند در حال حاضر برای موبایل استفاده می کنند و در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند، در آینده در نوار مرزی سراسر کشور مشکلات فنی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود بخصوص اینکه، برای پروژه TD-LTE معمولا باند های فرکانسی 2 و 3 مورد نیاز است و به اپراتور سوم باند 3.5 داده شده، نیز گفت: این فضای فرکانسی هنگامی در اختیار اپراتوری قرار می گیرد و اپراتور برای آن میلیارد ها تومان هزینه می کند امکان پس گرفتن آن وجود ندارد و مسئله صدا و سیما یک مسئله خاص است و این باند یک باند آزادی است که ما تحویل داده ایم.

واعظی در بخش دیگری با اشاره به استفاده بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از شبکه وای فای، گفت:با اقدامات انجام شده درخصوص خروج تکنولوژی وای فای از انحصار، این تکنولوژی گسترش پیدا خواهد پیدا کرد و پروانه جدیدی که روز گذشته برای ایرانسل صادر شده و پروانه دیگری که بزودی صادر خواهد شد، شرکت ها خود تصمیم می گیرند که از چه تکنولوژی برای ارائه سرویس به مشترکان خود استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز