خبرگزاری کار ایران

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای تحول ساختاری در اتاق بازرگانی/ بخش صنعت مورد توجه اتاق قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۸۴۷

عضو اتاق بازرگانی گفت: باید تحول ساختاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی صورت گیرد زیرا در بخش کشاورزی و صنعت حق مطلب ادا نمی‌شود.

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت اتاق بازرگانی، گفت: ماهیت تاسیس اتاق بازرگانی، وجه تجاری آن بود اتاق را هم اغلب به اسم اتاق بازرگانی می شناسند زیرا در گذشته بخش معدن و بخش کشاورزی در آن حضور نداشتند.

وی ادامه داد: اتاق در دوران مشروطه به وسیله عده‌ای از تجار اتاق بازرگانی شکل گرفت به تدریج صنعتگران هم به آن پیوستند و تصمیم گرفته می‌شود که اتاق بازرگانی و صنعت تشکیل شود اخیرا هم کشاورزان خواهان پیوستن به اتاق شدند که این اتفاق نیز رخ داد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: بنده یکی از افرادی هستم که معتقدم در اتاق بازرگانی ،صنعت و معدن و تجارت باید تحول ساختاری صورت بگیرد زیرا مثلا در بخش کشاورزی حق مطلب ادا نمی‌شود همینطور در خصوص بخش صنعت. بخشهای صنعت و کشاورزی در تولید ناخالص داخلی سهم بزرگی دارند باید یک ارزیابی درست صورت بگیرد و تعداد افراد حاضر در هیئت نمایندگان اتاق متناسب با سهم هریک از این بخش ها در اقتصاد کشور باشد حتی شیوه انتخابات اتاق نیز باید تغییر کند در حال حاضر مبنای انتخابات اتاق داشتن کارت بازرگانی است.

وی گفت: باید مکانیزمی ایجاد شود که اتاق‌های شهرستان بیشتر به بازی گرفته شوند و در تصمیم گیری ها دخیل باشند در تمام دوره ها اتاق تهران در کمیسیون ها سهم 70 الی 80 درصدی داشته است. البته در دوره جدید تلاش شد این مساله حل شود اما این مشکل به صورت کامل مرتفع نشده است. در ضمن بیشتر اعضای هیئت نمایندگان اتاق در حوزه تجارت مشغول فعالیت هستند و نه در بخش صنعت. با این همه در اتاق پیشنهاد دادیم در طی این دوره سیستم ساختاری اتاق اصلاح شود و سهم بخش‌های مختلف و تعدادشان و حضورشان در کمیسیون ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بخش صنعت مناسب نیست و باید بهبود یابد، یکی از مشکلات این است که تشکل های بخش صنعت در اتاق به اندازه کافی فعال نبوده‌اند، امسال حضور بخش صنعت در اتاق‌های مشترک بیشتر شده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز