خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارائه قیر بی‌کیفیت خیانت به مردم است / سیمان جایگزین قیر نمی‌شود

تاجیک گفت: راه های ما سالانه بین 2.5 میلیون تا 3 میلیون تن نیاز به قیر دارند که این میزان بیشتر به سمت قیرهای بی کیفیت سوق داده می شود.

حسن تاجیک، رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مصرف داخلی قیر گفت: در حال حاضر در بسیاری از جاده های کشور از قیر بی کیفیت استفاده شده است که موجب شده هر ساله نیاز به بازسازی جاده ها داشته باشیم.

وی افزود: در بسیاری موارد دیده شده که وزارت راه یا شهرداری خود اقدام به خرید وی‌بی می کنند که این کار به تولیدکنندگان ضرر می رساند در حالی که استفاده از قیر در جاده ها باید در بودجه دیده شود و این کالا مدیریت شود.

تاجیک با بیان اینکه در بسیاری از راههای کشور از  قیر مرغوب استفاده نمی شود، تصریح کرد: استفاده از قیر بی کیفیت در جاده ها در واقع خیانت به مردم است در حالی که اگر یک بار با هزینه بیشتر جاده ها آسفالت شود نیازی به نوسازی و بازسازی نیست.

وی خاطرنشان کرد: راه های ما سالانه بین 2.5 میلیون تا 3 میلیون تن نیاز به قیر دارند که این میزان بیشتر به سمت قیرهای بی کیفیت سوق داده می شود.

رئیس کمیسون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه به جای قیر از سیمان در جاده ها استفاده شود، گفت: این اظهار نظر کاملا غیرکارشناسی است زیرا طبق استانداردهای جهانی جاده باید بوسیله قیر آسفالت شود زیرا استفاده از بتون به اتومبیل ها آسیب می رساند چون رفرشر ندارند در حالی که قیر آگوستیک و صاف و صیقلی داشته و اصطکاک بالایی دارد.

وی افزود: سیمانی ها قیر بی کیفیت تولید می کنند و چون نمی توانند بفروشند اینگونه اظهار نظرها را مطرح می کنند در حالی که استفاده از قیر نرم جهانی است و میلیونها کیلومتر در جهان بوسیله قیر آسفالت شده اند.

کد خبر : ۳۰۰۲۵۵