خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

کاهش 64 درصدی واردات گندم

ذخیره سال گذشته گندم نیاز 6 ماهه کشور را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با توجه به صحبت های معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بی نیازی به واردات گندم برای سال جاری؛ آمار گمرک نیز نشان از کاهش 64 درصدی واردات این محصول استراتژیک  نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

با توجه به اینکه رئیس شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا میزان خرید تضمینی گندم از گندمکاران را 7 میلیون و 800 هزار تن گندم اعلام کرد؛ براساس گفته بسیاری از کارشناسان بخش کشاورزی میزان خرید و ذخیره سال گذشته گندم به گونه ای خواهد بود که نیاز به واردات را به صفر خواهد رساند.

همچنین بر اساس آخرین آمار واردات گندم که توسط گمرک اعلام شده میزان واردات گندم در سال جاری تا پایان تیرماه به 883 هزار تن به ارزش 257 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش میزان واردات  64 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

رئیس شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در این خصوص می گوید:" براساس برآوردهای انجام شده میزان خرید تضمینی گندم تا پایان  فصل یعنی تا اواسط مهر امسال از 8 میلیون تن عبور خواهد کرد".

علی قنبری تاکید می کند:" با توجه به میزان خرید تضمینی گندم نیاز بخش خبازی کشور به این محصول تامین خواهد شد؛ همچنین ذخیره سال گذشته نیاز 6 ماهه کشور را تامین خواهد کرد."

 

کد خبر : ۳۰۰۳۵۱