خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

یزد از نظر ساختار صنعت برق در کشور نمونه است

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۶۹۶

وزیر نیرو گفت: استان یزد از نظر ساختار صنعت برق، میزان تولید خطوط انتقال و خطوط شبکه توزیع برق در کشور نمونه است.

به گزارش ایلنا؛ حمید چیت چیان در آیین افتتاح بهره برداری از پست 63.20 کیلو ولت شهرستان میبد یزد افزود: این پروژه با هدف تامین برق مورد نیاز منطقه، جلوگیری از کاهش افت برق و ارتقای کیفیت برق به بهره برداری رسیده و تاثیر گذار خواهد بود. 

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید دو هزار مگاولت برق در استان یزد وجود دارد اظهار کرد: با توجه به نیاز این استان به یک‌هزار و 150 مگاولت، به طور تقریبی میزان ظرفیت تولید برق دو برابر مجموعه نیاز استان یزد است. 
چیت چیان خاطر نشان کرد: این ظرفیت که همچنان در حال توسعه است نشان از قوه بالای صنعت در یزد است. 
وی تصریح کرد: هرچه یزد از نظر فعالیتهای صنعتی و خدمات توسعه پیدا کند ظرفیت تامین برق در آن وجود داشته و هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. 
وزیر نیرو با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر از این دو شهید بزرگوار بعنوان الگو و سرمشق خدمتگزاری به مردم، ایمان، اخلاص، فداکاری و تلاش در راستای اعتلای انقلاب اسلامی یاد کرد. 
چیت چیان اظهار افزود: امیدواریم خدمات دولتمردان به خصوص در حوزه وزارت نیرو با شاخص های که این دوشهید والامقام برجای گذاشتند تطبیق داده شود. 
استاندار یزد هم در این مراسم با بیان اینکه با وجود گرمای شدید در استان هیچ گونه قطعی برق در استان وجود نداشته گفت: استان در سالجاری 200 کیلو وات افزایش تولید برق نسبت به سال گذشته داشت. 
سید محمد میرمحمدی به شش درخواست در حوزه انرژی خورشیدی برای تامین 605 مگاوات انرژی اشاره کرد و افزود: در این خصوص درخواست های دیگری وجود دارد که امیدواریم یزد در حوزه تولید انرژی خورشیدی در کشور پیشگام باشد. 
وی اظهار کرد: امیدواریم تولید سلولهای خورشیدی نیرو در دستور کار استان قرار گیرد.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز