خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات امروز بورس

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۹۴

شاخص بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از پایان معاملات امروز با 245 واحد افزایش به میزان64.451 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاخص بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از پایان معاملات امروز با 245 واحد افزایش به میزان64.451 واحد رسید.

در بازار اصلی با انجام بیش از 23 هزار معامله انجام گرفته، بیشترین اثر منفی مربوط به شرکت "سرمایه گذاری غدیر"  با 2 درصد کاهش و بیشترین اثر مثبت مربوط به شرکت های "ملی صنایع مس ایران"، " بانک صادرات" ، "بانک ملت" و "ایران خودرو" می باشد.

همچنین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص کل در بازار فرا بورس مربوط به شرکت "پتروشیمی مارون" می باشد و شرکت های موثر بر افزایش شاخص بازار فرابورس به ترتیب شامل شرکت های"هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه" ، " پالایش نفت تهران" و " گروه پتروشیمی ایرانیان" است.

شاخص کل بورس در سال گذشته در چنین روزی در حدود 73 هزار واحد بوده است که این نشان دهنده 12 درصدکاهش نسبت به زمان مشابه است.

طی معاملات انجام گرفته، بهترین عملکرد از نظر بازدهی مربوط به شرکت‌های خودرویی و معدنی بوده و همچنین عملکرد 126 شرکت از مجموع 250 شرکت مورد معامله مثبت بوده است. بیشترین افزایش قیمت مربوط به شرکت "سیمان تهران" و بیشترین کاهش نیز مربوط به شرکت "گسترش صنایع و خدمات کشاورزی"می باشد.

 از روز دوشنبه 9 شهریور ماه دوره معاملات قرارداد آتی برای شرکت های ایران خودرو و گروه مپنا آغاز خواهد شد. در این نوع معاملات، سرمایه گذاران، امکان فروش سهام در مواعد خاص و از پیش تعیین شده را قبل از خرید آن سهم خواهند داشت و بدین ترتیب نوع جدیدی از معاملات به زودی در بازار مشتقه شکل خواهد که موجب افزایش جذابیت بازار برای تحلیل گران مالی و سایر سرمایه گزاران خواهد بود.

در پایان باید گفت، هرچند بنا بر تجربه، روزهای شنبه معمولاً روز سرنوشت سازی برای بازار سهام و معیار مناسبی برای پیش بینی هفته در پیش رو نمی‌باشد، لیکن امید است با مدیریت مناسب و به کارگیری روش‌های به روز، خرید و فروش سهام جذابیت و محبوبیت بازار رو افزایش گردد.

گزارش: محمد نوحی

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز