خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

ضرورت برند شدن ایران در یک حوزه صنعتی/ معدن ایران جهانی شود

در صورتی که سند آمایش صنعت و معدن را داشته باشیم می توانیم گام های موثری برداریم این در حالی است که با تصمیمات کیلویی و خلق ااساعه نتوانسیتم موفق عمل کنیم.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: برخی از کشورها در رشته خاصی از صنعت پررنگ تر عمل کرده اند به عنوان مثال کشور برزیل که تا چند سال پیش بدهکار و فقیر بود با یک برنامه مدون توانست خود را به جایی برساند که هم اکنون با درآمد سرانه بالا جزء رده های برتردر بخش معدن شود.

وی با بیان اینکه ضرورت آن حس می شود تا با تدوین برنامه مدونی برای تولید در کشور ، دولت های مختلف این برنامه را پیگیری کنند افزود: اگر دولتهای مختلف از سازندگی ، مهرورزی و دولت تدبیر و امید همه برنامه های یکدیگر را قبول داشتند و آن را اجرا می کردند رتبه ما در بخش صنعت بالاتر از رتبه کنونی بود.

بیاتیان با بیان اینکه ایران نیز استعداد برند شدن در یک صنعت خاص را دارد گفت: در صورتی که سند آمایش صنعت و معدن را داشته باشیم می توانیم گام های موثری برداریم این در حالی است که با تصمیمات کیلویی و خلق ااساعه نتوانسیتم موفق عمل کنیم.

وی گفت: ما باید بدانیم در کدام بخش دارای اولویت هستیم و حرفی برای گفتن داریم.

بیاتیان ادامه داد: در سالهایی که تحریم بودیم کشوری مانند عربستان رشد خوبی کرد و با دلارهای نفتی خود را بالا کشید.ما نیز توانایی آن را داریم تا با یک برنامه ده ساله در بخش هایی که استعداد خوبی داریم نظیر پتروشیمی و بخش معدن خود را در دنیا مطرح کرده و رتبه خود را بالا ببریم.

وی در خاتمه گفت: برای یک بار هم که شده در یک برنامه ، نخبگان ما تصمیم گیرنده باشند و به صورت سیاسی و جناحی تصمیم نگیریم.

کد خبر : ۳۰۱۰۰۷