خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

میادین میوه و تره‌بار از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته‌اند

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران سرانه تولید پرتقال در ایران را 25 کیلوگرم اعلام کرد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید مرکبات در سال جاری، بیان داشت: خوشبختانه بار درختان در سال جاری و وضعیت شکوفه دهی بسیار مناسب بوده و با افزایش تولید مرکبات در کشور مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به تولید سرانه پرتقال در جهان، بیان داشت: سرانه تولید پرتقال در دنیا 10 کیلوگرم است و با توجه به اینکه سرانه تولید این محصول در کشور بالاتر از مقدار جهانی است بنابراین باید از واردات بی رویه این محصول جلوگیری کرد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در پاسخ به این سوال که چرا تفاوت قیمت بین خرید و فروش مرکبات به ویژه پرتقال وجود دارد، اظهار داشت:  میادین میوه و تره بار در ابتدا مکانی برای عرضه مستقیم میوه و تره بار بوده که امروز از این ویژگی فاصله گرفته و تبدیل به عنوان منابع درآمد مالی شهرداری‌ها شده است، متاسفانه وجود تولید سرانه بالا شاهد افزایش ناگهانی قیمت این محصول و همچنین درخواست برای واردات هستیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به وضعیت نابسامان بازار خرید و فروش پرتقال به ویژه در شب عید سال 93 ، تاکید کرد: در سال گذشته بازار با هیچگونه کمبودی مواجه نبود؛ اما متاسفانه وضعیت بازار برای تامین پرتقال شب عید با توجه به افزایش قیمت پرتقال تا 10 هزار تومان بسیار نامناسب بوده است.

شعبانی در پایان بر باردهی مناسب مرکبات به ویژه پرتقال در سال جاری تاکید کرد و جلوگیری از واردات این محصول را راهکاری برای جلوگیری از ضرر کشاورزان دانست.

کد خبر : ۳۰۱۰۳۹